یکی از فعالان جهان اسلام از کشور یمن گفت: واقعه پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، اثبات حقانیت انقلاب اسلامی است و گرامیداشت این واقعه الهی، عبادت محسوب می‌شود.

سید صادق الشرفی شنبه شب در آیین بزرگداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس که در محل سالن همایش‌های آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد، اظهار داشت: مردم یمن از زمان برپایی انقلاب اسلامی و واقعه طبس، احساس امنیت می‌کنند.

وی ضمن ابلاغ سلام گرم مردم یمن به مردم ایران، افزود: مرور واقعه بزرگ شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس به تمام مسلمانان دنیا یادآوری می‌کند که اگر در راه حق استوار باشیم، قطعاً حمایت و پشتیبانی خداوند متعال همراه با ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و روش محمدی آن با رهبری امام خامنه‌ای هر روز به یک موفقیت بزرگ می‌رسد، یادآور شد: امروز پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که دشمنان انقلاب در کشورهای مختلف مانند یمن، سوریه، عراق و فلسطین در حال سقوط هستند و انشاالله به‌زودی شاهد سقوط کامل استکبار جهانی خواهیم بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این آیین گفت: پنجم اردیبهشت یادآور معجزه بزرگ الهی در سرزمین طبس و تجلی حمله ابابیل به سپاه ابرهه است.

علی‌اصغر جعفری افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، موزه بین‌المللی استکبارستیزی در تراز این معجزه بزرگ الهی و ملت ایران، با ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در صحرای طبس راه‌اندازی می‌شود که مقدمات کار انجام شده و کلنگ احداث این موزه با مدیریت محمدحسین جهانبخش و تخصیص حدود هفت میلیارد تومان اعتبار اولیه، در سالروز آزادسازی خرمشهر بر زمین زده خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این به طور همزمان مجتمع فرهنگی، اقامتی، رفاهی امام رضا (ع) و نیز با حمایت آستان قدس رضوی در محل شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس کلنگ‌زنی می‌شود.

پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ نظامیان آمریکایی با هواپیماها و بالگردهای خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نوپای ایران و آزادی جاسوسان در بندشان طی عملیاتی پیچیده وارد عمق خاک کشور شدند و در محلی فرود آمدند که امروز با نام “موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس” شناخته می‌شود.

عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی موسوم به “پنجه عقاب” بر اثر توفان شن و امداد الهی به شکست خفت‌بار منجر شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد و هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در شهرستان طبس برگزار و یاد شهید “محمد منتظر قائم” نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، نیز گرامی داشته می‌شود.

براساس تصمیمات اتخاذ شده مراسم گرامیداشت واقعه صحرای طبس امسال به جهت محدودیت‌های ماه رمضان و شیوع کرونا، روز یکشنبه پنجم اردیبهشت به صورت محوری با مرکزیت بیرجند و در حسینیه جماران برگزار می‌شود و همزمان گروهی نیز برای تولید برنامه‌های متناسب و پخش از شبکه‌های سراسری در محل واقعه مستقر خواهند شد.