May 04,2024 | ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

KHABARVAHONAR

اخبار ویژه
تبلیغات

اجرای ۸۵۵ هکتار سیستم های آبیاری نوین

اجرای ۸۵۵ هکتار سیستم های آبیاری نوین

  مدیر آب وخاک و امورفنی و مهندسی سازمان گفت: میزان۸۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز امسال به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند. محمدحسن غلامی افزود: برای اجرای سیستم های آبیاری نوین در این اراضی  ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان و بهره برداران پرداخت شده است. وی […]

 

مدیر آب وخاک و امورفنی و مهندسی سازمان گفت: میزان۸۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز امسال به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند.

محمدحسن غلامی افزود: برای اجرای سیستم های آبیاری نوین در این اراضی  ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان و بهره برداران پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین طرح اجرا شده در سال جاری به شهرستان های نهبندان با ۱۵۸ هکتار و سربیشه با ۱۵۴ هکتار اختصاص دارد.

وی اعتبارات مصوب سال ۹۷ برای اجرای این طرح را ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: از این رقم ۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان افزود: شبکه های آبیاری نوین در استان شامل آبیاری بارانی، قطره ای و تیپ، زیرسطحی و کم فشار است.

وی تشریح کرد: هم اکنون سیستم های آبیاری نوین در ۱۰ هزار و ۲۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان در دست اجرا است.

غلامی افزود: سازمان جهاد کشاورزی به ازای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان و آبیاری کم فشار ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند.

گفتنی است، با اجرای طرحهای نوین آبیاری سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

از ابتدای اجرای طرح  تاکنون ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله