نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف امیدبخشی و محرومیت‌زدایی فرهنگی برگزاری می گردد.

محمود رمضانی؛ معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام فراخوان نهمین دور از جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گفت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی و صاحب نام فرهیختگانی بزرگ در سطح ملی و بین المللی است که می طلبد در رویداد ها و جشنواره های فرهنگی، هنری ملی هم حرف هایی برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به مهلت زمانی برای ارسال آثار و شرکت در این رویداد افزود: روستاهای استان تا ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند مستندات خود را در حوزه فعالیت‌های ترویجی کتاب در سامانه جشنواره بارگذاری کنند.

رمضانی تصریح کرد: نهمین دوره این جشنواره به‌منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستاییان و عشایر در حوزه کتاب و تقدیر از آن‌ها و پشتیبانی از طرح‌های ابتکاری در میان جامعه روستایی و عشایری با هدف امیدبخشی و محرومیت‌زدایی با محوریت فرهنگ اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: روستاهایی در این جشنواره برگزیده خواهند شد که علاوه بر ارائه ایده‌ها و ابتکارات مرتبط با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نتایج اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده را ارائه کنند.

گفتنی است متقاضیان شرکت در جشنواره رویدادهای کتابخوانی (مسئولین طرح های کتابخوانی در روستاها) می بایست ابتدا در تارنمای “http://platzaar.ir/villageregister”  نسبت به بارگذاری اطلاعات اولیه و شخصی اقدام نموده و پسورد خود را از طریق پیامک دریافت و از شاخه “خدمات”، فرم معرفی دوستدار کتاب را تکمیل و اطلاعات لازم را بارگذاری ثبت نمایند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور