رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: از حدود ۲۴ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان بیش از ۶۰۰ پرونده تخلف تشکیل شد.

داود شهرکی، با بیان این مطلب گفت: این بازرسی ها به منظور پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در سالجاری از ۲۴ هزار و ۷۸۱ مورد بازرسی‌ های انجام شده از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی، ۶۰۵ پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۶۰ ریال تشکیل و پرونده‌ های مربوطه پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی به تعزیرات حکومتی ارسال شد تا مراحل قانونی خود را طی نماید.

شهرکی تصریح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در راستای دریافت و پاسخگویی به هرگونه گزارش و شکایت واصله مردمی در بخش مشارکت های مردمی ستاد خبری نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعداد ۸۹۸ مورد گزارش از سوی مردم بصورت تلفنی و از طریق سامانه ۱۲۴ و یا به صورت حضوری و مراجعه مردم به محل ادارات صنعت، معدن و تجارت در سطح استان دریافت نموده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۸۴ مورد متخلف شناخته شده که بیشترین گزارشات دریافتی مربوط به گرانفروشی ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه و عدم ارائه فاکتور بوده که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع گردیده است.

وی افزود: در حوزه آرد و نان نیز تعداد یک هزار و ۵۵۵ مورد بازرسی انجام پذیرفته است که ۴۴ مورد پرونده تخلف به ارزش ۴۰ میلیون و ۳۱۳ هزار ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال گردیده است.

شهرکی تصریح کرد : در حوزه ی قاچاق کالا نیز در این مدت تعداد ۲ هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی صورت گرفته که ۷۶ پرونده به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی از همراهی و همکاری اصناف و بازاریان با سیاست های دولت و رعایت حقوق مصرف کنندگان قدردانی کرد و افزود: معدود تخلفاتی هم که صورت گرفته با همکاری بازرسان اتاق های اصناف، اتحادیه ها صنفی و ناظران افتخاری مردمی و با بازرسی مستمر و روزانه از واحدهای صنفی شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تاکید کرد: هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی ، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند و در صورت درخواست نتیجه بازرسی، موارد به ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله