معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته در حوزه پروازهای استان گفت :چند ماه قبل با پیگیری‌های انجام گرفته شرکت آتا پرواز جدیدی را به لیست پروازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند اضافه کرد و دنبال این هستیم که بیس پروازی شب را در فرودگاه بیرجند ایجاد کنیم تا آخرین پرواز شب و اولین پرواز صبح از بیرجند انجام گیرد زیرا با این اقدام مسافران پرواز پایتخت می‌توانند در مدت یک روز به برنامه‌های کاری خود برسند.

معتمدیان این مهم را در تسهیل رفت و آمد  مسئولان، تجار، بیماران و سایر اقشار اثر گذار دانست و اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های شرایط تحریمی هرچند گاهی برخی هواپیماها زمین‌گیر می‌شوند که این مساله در کمیت پروازها تاثیر دارد.

وی افزود: البته فرودگاه بیرجند به نسبت جمعیت استان پروازهای قابل قبولی از حیث حضور ایرلاین‌های متنوع دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌هایی در حضور وزیر راه و شهرسازی با مسئولان شرکت هواپیمایی کشور گفت: دستورهایی صادر شده تا مسیر جدید مورد نیاز و روزهای بدون پرواز در راستای توسعه استان مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نیاز ارتباطی خراسان جنوبی با سایر استان‌های همجوار لزوم افزایش پروازها محسوس است که در این راستا چند ملاقات در ماه‌های گذشته با مدیرعامل ایران ایر و تعداد دیگر ایرلاین‌ها انجام گرفت.

معتمدیان با بیان اینکه با دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت ایران ایر تور نیز مکلف به دایر شدن پرواز در استان خراسان جنوبی شده است گفت: روز گذشته با مدیرعامل این ایرلاین ملاقاتی انجام که بنا شده بررسی‌ها انجام گیرد تا بتواند به عنوان ایرلاین چهارم، پروازهای مورد نیاز استان را پوشش دهد.

وی اظهار داشت: امید است خلاء پروازی روزهای سه‌شنبه با ورود ایران ایرتور که هواپیماهای به‌روز هم دارد جبران شود و تمام ایام هفته پوشش پروازی برای مردم استان برقرار شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به جلسات متعدد با مدیرعامل هما و ایران ایر امروز برنامه جدید پروازی به استان ابلاغ شده که از پنجم آبان یک پرواز به مشهد در روز یکشنبه اضافه شد و یک پرواز هم برای تهران به صورت کانکشنی در روز چهارشنبه اضافه شده است.

وی افزود: با تغییر برخی پروازها نیز عملا وضعیت قابل قبولی را شاهد خواهیم بود طوری که صبح و عصر در اکثر روزها پرواز خواهیم داشت، به‌جز سه‌شنبه‌ها که امیدواریم با ورود ایران‌ ایرتور این خلاء نیز برطرف شود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه همچنان به دنبال پرواز بیس شب نیز هستیم گفت: این مهم با هماهنگ کردن هواپیماهای کم سرنشین دنبال می شود تا نقص موجود رفع شود.

وی از رایزنی برای راه اندازی مجدد پرواز بیرجند- نجف خبر داد و افزود:ی کی از درخواست‌های استان این است که برای تسهیل تردد زائران پرواز بیرجند به نجف یا بغداد راه اندازی شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای توسعه شرق کشور نیازمند ارتباط با استان های همجوار هستیم که پروازهای کانکشنی به منظور برقراری پرواز زاهدان- بیرجند – مشهد، کرمان- بیرجند- مشهد و یزد- بیرجند – مشهد در قالب مذاکراتی با استانداران سه استان همجوار و ایرلاین‌های مختلف مطرح و قول هایی هم داده شده است.

وی گفت: اگر هواپیمای ایرباس ۳۱۹ به ناوگان ایران‌ایر اضافه شود امید است که در این زمینه کمکی به استان صورت گیرد.

معتمدیان افزود: یکی دیگر از اقداماتی که با مساعدت ایران ایر انجام گرفت تغییر هواپیماها بوده که در اکثر پروازها ایرباس ۳۲۰ را جایگزین برخی از پروازهای فوکر کرده‌ایم و این مهم منجر به افزایش ظرفیت شده است.

وی ادامه داد: از طرفی هم هواپیمای MD بوئینگ نیز اضافه شده که از لحاظ کیفی و کمی شاهد ارتقای وضعیت پروازهای استان هستیم.