#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

خراسان جنوبی ششمین استان کشور به لحاظ افزایش بیماران حاد تنفسی کرونا است.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران گفت: تعداد بیماران بستری در خراسان جنوبی افزایش قابل توجهی داشته است، به گونه‌ای که هم اکنون ۵۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: قرار گرفتن خراسان جنوبی در بین استان‌های دارای رشد فزاینده بیماران بستری کرونا به این معنی است که احتمال افزایش مبتلایان بستری در صورت عدم رعایت مردم، خیلی بیشتر از گذشته است.

دهقانی بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا در خراسان جنوبی ۱۰ درصد کل آزمایش‌ها از افراد مشکوک به کرونا مثبت می‌شد، اما در چند روز گذشته آمار‌ها نشان می‌دهد ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد مشکوک، نتیجه آزمایش شان مثبت اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ماه‌های اسفند، فروردین و حتی اردیبهشت تعداد بیماران بستری به ۴ تا ۸ نفر رسیده بود، اظهار کرد: در این ماه‌ها روز‌هایی داشتیم که بیمار بستری نداشتیم، اما متاسفانه به دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی، تعداد بیماران بستری افزایش چشمگیری پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است.


او با بیان اینکه وضعیت خراسان جنوبی به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خوب نیست عنوان کرد: هم اکنون هیچ شهر سفیدی به لحاظ رعایت بهداشت کرونا نداریم و سه شهرستان بیرجند، قاین و سربیشه در وضعیت قرمز، شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، طبس و بشرویه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرایان، درمیان و خوسف در وضعیت زرد قرار دارند.

دهقانی با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: اعلام مجدد محدودیت‌ها بستگی به سیاست‌های ستاد ملی کرونا دارد و برنامه این نیست که محدودیت‌های شدید اعمال شود، اما این به معنی عادی انگاری شرایط کرونا از سوی مردم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیماری کرونا تا پایان امسال و حتی سال آینده هم ادامه خواهد داشت، افزود: مردم باید زندگی با رعایت الزامات بهداشتی را یاد بگیرند و در اجتماعات محدود حتما از ماسک استفاده کنند.