مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی با اشاره به فعالیت و تلاش جهادی رسانه های استان در روزهای تعطیل و سرد زمستان، گفت: رسانه های استان با وجود تعطیلی ادارات و نهادها ناشی از سرمای هوا، شبانه روزی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی افکار عمومی تلاش می کنند.
محمود مقامی با بیان این مطلب در جلسه ستاد مشترک مدیریت بحران و مدیریت مصرف انرژی استان، ضمن تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز در همه حوزه ها و به ویژه بحش خانگی، خاطرنشان کرد: رسانه های استان در ایام سرد زمستان با فعالیت جهادی و شبانه روزی خود گرمابخش منازل بودند و تأثیر بسیاری در اقناع سازی افکار عمومی در زمینه مدیریت مصرف گاز داشتند.
?وی به بازدید رسانه ها و فعالان فضای مجازی استان از شرکت گاز اشاره کرد و گفنت: در این بازدید، وضعیت فشار گاز در استان توسط مدیران شرکت گاز به صورت کامل تشریح شد.
?به گفته وی؛ در این بازدید که حدود چهار ساعت به طول انجامید، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، وضعیت حال حاضر گازرسانی در کشور و استان را تشریح کرد.
?مشاور استاندار با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد کشور و تمام مناطق خراسان جنوبی از گاز خانگی بهره مند هستند، افزود: این یکی از موضوعات و خدمات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم است که در هیچ جای دیگری نظیر ندارد و این ها توسط رسانه ها باید برای مردم تبیین شود.
?مقامی با بیان اینکه مهمترین بخش جلسه دیروز رسانه ها با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، تبیین شرایط موجود گازی کشور و همچنین مقایسه آن با کشورهای پیبشرفته دنیا بود، افزود: وسعت خراسان جنوبی و حجم گاز رسانی به مناطق مختلف این استان که حتی تا دورترین روستاهای مرزی نیز خط انتقال گاز پیش رفته، و این که در عمر یکساله دولت سیزدهم نزدیک ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی گازرسانی شده، از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود .
?وی در پایان ضمن تشکر از رسانه های استان در آگاه سازی افکار عمومی برای صرفه جویی در مصرف گاز، گفت: رسانه های استان از جمله روزنامه ها، خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری، فعالان فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در این مدت که بیشتر نهادها بدلیل افت فشار گاز و سرمای شدید و بی سابقه هوا، تعطیل بودند، همچنان به فعالیت خود ادامه دادند و در شرایط سخت کاری، در زمینه آگاهی بخشی و صرفه جویی در مصرف گاز تلاش کردند که قدردان زحمات همه این جهادگران عرصه رسانه در استان هستیم.