#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی از گسترش تبلیغات محیطی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: هشت دستگاه نسبت به نصب تبلیغات بنری در سطح شهر اقدام کردند.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در هفتاد و هفتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: هفته گذشته هشت دستگاه شامل آموزش و پرورش، بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت، شرکت گاز، امور مالیاتی، حفاظت محیط زیست، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تبلیغات محیطی مقابله با کرونا اقدام کردند.

وی از نصب ۷۶۰ متر مربع تبلیغات محیطی در شهرستان‌های استان نیز خبر داد و گفت: بازنشر محتواهای تولید شده در گروه‌های شهرستانی و اطلاع‌رسانی چهره به چهره از دیگر اقدامات انجام شده طی هفته گذشته در شهرستان‌ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن تقدیر از فعالیت رسانه‌های استان در راستای اطلاع‌رسانی و پاسخ به ابهامات و شایعات تاکید کرد: برای اطلاع‌رسانی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود، روابط عمومی‌ها، ساختارهای مردم نهاد، پایگاه‌های بسیج در محلات و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهره بگیریم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: بحث اصلی جلسه وضعیت گسترش بیماری بخصوص سویه جدید ویروس دلتا در کشور و استان و شکنندگی وضعیت فعلی بود.

نبی‌زاده گفت: میزان بالای ابتلا به کرونا نشان از گسترش بیماری دارد و تنها راه مقابله، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارش ارائه شده میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح کشور تا ۴۵ درصد کاهش داشته است اضافه کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی بالاترین میزان رعایت در کشور را دارد با این حال تا رسیدن به میزان مطلوب بالای ۹۰ درصدی فاصله زیادی است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه تذکرهای عمومی، اطلاع‌رسانی، توجیه مردم و اقناع عمومی در اولویت قرار گیرد گفت: طبق مصوبات قبلی، اخطارهایی به تالارها، سفره‌خانه‌ها و باغ‌های خصوصی داده شده و چندین تالار نیز در قاین و بیرجند پلمب و اطلاع‌رسانی این مسئله نیز انجام گرفته است.

وی با بیان این که در حال حاضر ۶ شهرستان استان قرمز، ۳ شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد عنوان کرد: متاسفانه چندی پیش به دنبال برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای درمیان از جمعیت ۹۳ نفر شرکت کننده، ۲۵ نفر به کرونا مبتلا شدند و سه نفر نیز فوت کردند.

نبی‌زاده بر ضرورت خودداری از برگزاری مراسم با تجمعات بالا و دورهمی‌ها تاکید کرد و افزود: فعالیت تالارها، باشگاه‌های بدنسازی، استخرهای سرپوشیده و رستوران‌ها نیز ممنوع شده است.