استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری ۷۷ کلاس احداث شده توسط بنیاد برکت در قالب ۴۳ طرح آموزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 محمدصادق معتمدیان امروز (سه‌شنبه) در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید فطر افزود: با بهره‌برداری از این تعداد کلاس قریب ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع به فضاهای آموزشی استان افزوده می‌شود و یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی اولین استان کشور است که در سه زمینه حذف مدارس کانکسی، حذف بخاری‌های غیراستاندارد و هوشمندسازی مدارس گام بلند و عملی برداشته است و اینکه این کلاس‌ها به طور میانگین بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، بر تسریع در احداث آموزشگاه ۳۶ کلاسه حیات طیبه تاکید کرد و گفت: ۴۳ طرح آموزشی در شهرستان‌های درمیان، سرایان،سربیشه، نهبندان و عشق‌آباد منطقه دستگردان طبس قرار دارد.

وی ضمن تشکر از فعالیت جهادی معلمان در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خطه قهستان زمین؛ از اتصال ۵۰۰ مدرسه استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد تا پایان سال جاری به یک هزار مدرسه افزایش می‌یابد.

معتمدیان اظهار داشت: زمینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافته است.

۱۷۸ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه ۱۱ شهرستان استان تحصیل می‌کنند.