مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از جذب ۴۲ درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: هم اکنون استان در رتبه دهم کشوری به لحاظ پرداخت این تسهیلات قرار دارد.

 مرتضی ذاکریان  در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: از جلسه قبل کمیته استانی تا به امروز سه کمیته کارشناسی را برگزار کرده‌ایم و در مجموع ۱۸۰ طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این جلسات ۱۷۷ طرح به تصویب رسیده است، بیان داشت: هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان تخصیص یافته است.

به گفته وی از مجموع اعتبار تخصیصی ۷۲۶ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۴۱۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا کنون دو هزار و ۴۳ میلیارد تومان طرح در کارگروه تصویب شده است، عنوان کرد: ۴۷۷ میلیارد تومان تا کنون به ۴۷۷ طرح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد از محل اعتبارات نقدی تسهیلات پرداخت شده است که میانگین جذب استان ۴۲ درصد بوده است.

ذاکریان بیان داشت: خراسان جنوبی رتبه ۱۰ کشور در پرداخت این تسهیلات را کسب کرده است.

وی به پرداخت طرح‌های دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی استان ۳۵۲ میلیارد تومان اعتبار نقدی داشته که ۵۹ درصد آن جذب شده است.

وی اعتبار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان را ۳۹۶ میلیارد تومان از محل نقدی و اسناد خزانه اعلام کرد و افزود: ۱۰۲ درصد اعتبار نقدی و ۲۲ درصد اعتبار اسناد خزانه در قالب تسهیلات به متقاضیان این حوزه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اعتبار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ۶۵ میلیارد تومان بوده که ۲۳ درصد این رقم تا کنون پرداخت شده است.

ذاکریان با بیان اینکه اعتبار پارک علم و فناوری ۸۳ میلیارد تومان تا کنون بوده که رقم جذب صفر بوده است. بیان داشت: اعتبار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان تا به امروز بوده که ۱۹ درصد جذب شده است.

وی اعتبار ارتباطات، فناوری اطلاعات را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان جذب این دستگاه ۲۸ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: اعتبار کمیته امداد ۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ درصد جذب شده و بهزیستی استان نیز ۸ میلیارد تومان بوده که این دستگاه نیز ۱۰۰ درصد اعتبار را پرداخت کرده است.

به گفته وی اعتبار راهداری ۱۲ میلیارد تومان با جذب ۶۶ درصد و راه و شهرسازی ۳۸۸ میلیارد تومان بوده که ۸ درصد جذب و پرداخت شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور