مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به جاری شدن سیلاب در شبانه‌روز گذشته ۴۰ خودرو که در محورهای مواصلاتی استان وارد آب شده بودند، توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: با آماده‌باش ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان که به دستور استاندار خراسان جنوبی تا عصر فردا این آماده‌باش ادامه دارد، تاکنون به ۲۳۶ نفر افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی شده است.

وی اظهار داشت: پیرو اخطاریه‌های هواشناسی و هشدارهایی که مدیریت بحران صادر کرد، در چند روز گذشته بارندگی‌های قابل ملاحظه‌ای در استان به ثبت رسید ولی تا این لحظه در خراسان جنوبی هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب نداشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در این مدت ۳۹ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که با تلاش نیروهای امدادی و عملیاتی مشکل اکثر آنها مرتفع شده است.

وی افزود: همچنین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت به ۲۶ رشته قنات وارد شده است و ۲۳ اکیپ از فردا موضوع خسارات به دام، باغات و مزارع و برخی زیرساخت‌ها را برآورد خواهند کرد.

میرجلیلی گفت: بارندگی‌ها با همین شدت تا فردا (چهارشنبه) در سطح استان ادامه دارد و از مردم درخواست داریم در بازه زمانی ۲۴ ساعت آینده از اسقرار در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند همچنین عشایر و دامداران از چرای دام در صحرا خودداری کنند.

سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی فعال شد، از ۲ روز قبل شدت گرفت و بارش رگباری باران در برخی مناطق شهری و روستایی استان علاوه بر خوشحالی مردم، باعث جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره استقرار و تشدید فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از صبح امروز تا عصر فردا – چهارشنبه – هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد و ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی از روز جمعه گذشته تا فردا در سراسر استان آماده‌باش هستند.

جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم از امدادرسانی در هشت شهرستان استان خبر داد