اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی فرمانداری و اعضای انجمن در محل سالن جلسات فرمانداری درمیان برگزار شد.

ابتدای جلسه رمضانی؛رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گزارشی از اقدامات نهاد کتابخانه ها، پروژه های عمرانی در دست اقدام و بخصوص فعالیت در ایام کرونا ارائه کرد و گفت: ارائه معرفی های متنی کتاب، نمایشگاه‌های مجازی کتاب، قصه گویی برای کودکان و برگزاری نشست‌های کتابخوان مجازی و ….از جمله برنامه هایی است که در ایام کرونا از طریق فضای مجازی در گروه‌ها و کانال‌های کتابخوانی و در پیام رسان های بله، شاد، ایتا و اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.

?وی همچنین افزود: با توجه به وضعیت کرونا در شهرستان و تعطیلی کتابخانه ها خدمات عضویت، امانت و تمدید کتاب به صورت غیر حضوری اجرا می شود.

? حسینعلی بخشی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم پرداخت نیم درصد از سهم اعتبارات شهرداری‌ها برای حمایت از مقوله مهم کتاب و کتابخوانی گفت: شرایط کرونا و خانه نشین شدن مردم موقعیتی است که باید به نحو شایسته در اشاعه خدمات کتابخوانی بهره برد.

? فرماندار درمیان تولید محتوا در زمینه های معرفی کتاب برای جوانان، نوجوانان و کودکان، طرح‌های پیشنهادی دانشگاه ها، مراکز علمی، حوزه های علمیه و سایر اقداماتی که توسط کتابداران در فضای مجازی صورت می‌پذیرد را بسیار شایسته، مهم و ضروری دانست.