?وزیر ورزش و جوانان از افزایش قابل توجه فضاهای ورزشی موجود خراسان‌جنوبی با افتتاح پروژه های جدید خبر داد.
سلطانی فر با اعلام این خبر در بخشی از سخنانش در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، گفت: فردا در مناطق مختلف خراسان جنوبی، تعداد قابل توجهی پروژه افتتاح می شود که فضای ورزشی موجود استان را ‌۱۲۰ هزار متر مربع افزایش می دهد.
?وی ادامه داد:امیدواریم افزایش ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید را هم در آینده نزدیک محقق نماییم.
?به گفته وی؛ تلاش بر این است که پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.
?وزیر ورزش و جوانان گفت: با اجرای سیاست توسعه زمین های چمن مصنوعی که چهار سال قبل ۳۱۱ مورد بود، این زیرساخت ورزشی اکنون به مرز ۲ هزار زمین در سراسر کشور رسیده است.
?سلطانی‌فر متذکر شد: در دولت تدبیر و امید، تلاش‌های زیادی برای توسعه زیرساخت‌ های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق دورافتاده، محروم و مرزی انجام شده است.
?وی گسترش فضاهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی، توسعه و موفقیت در ورزش قهرمانی، تقویت ورزش بانوان و توسعه ورزش روستایی را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: با فعال کردن جام خوشه چین تلاش کردیم رقابت‌های ورزشی را به سطح روستاها ببریم.
?وزیر ورزش و جوانان تصریح نمود: در شروع به کار دولت، تعداد خانه‌های ورزش روستایی در کشور ۷۰۰ مورد بود که امروز ۷ برابر شده و به حدود ۵ هزار خانه ورزش روستایی رسیده است.
?سلطانی فر از رشد ۴۰ برابری در ایجاد و تشکیل سازمان‌های مردم‌ نهاد خبر داد و گفت: در ابتدای دولت هیچ خانه جوانی در کشور نداشتیم اما امروز ۱۴۰‌ خانه جوان در کشور در حال فعالیت می باشند.

?به گفته وی؛ امروزه ورزش، ارزان‌ترین ابزار برای سلامت مردم است که در هیچ عرصه‌ای چنین ابزار قدرتمندی نداریم که بتواند موجبات سلامت مردم را فراهم نماید.
?وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های صورت گرفته در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:طبق روال تعریف شده، ظرفیت‌ها و مشکلات در قالب گزارش‌هایی در جلسه دولت طرح می شود و در تعامل با مسئولان حوزه‌های مختلف و طی جلساتی با حضور مدیران استانی در تهران پیگیری می گردد.
?وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: استان‌هایی که مثل خراسان جنوبی پرظرفیت است، در بخش‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری می باشد تا اشتغال ایجاد کند و این ظرفیت‌ها و منابع خیلی سریع مشکلات را حل نماید.
?سلطانی‌فر اظهار داشت: مواردی که به عنوان مشکلات استان مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد.
?وی در ادامه به برخی اقدامات دولت در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: دولت زمانی که مذاکرات ۳۹ ماهه سنگین را با نمایندگان ۱+۵ داشت به سرعت به گفتگو با سرمایه‌گذاران خارجی پرداخت و پای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری بودند به کشور باز شده تعاملات بانکی صورت گرفت و واردات نیازمندی‌ ها هم به خوبی انجام می‌شد.
?وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبانی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند و آنچه مد نظر ایشان بوده، استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای رشد و توسعه و اشتغالزایی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است.
?سلطانی فر ادامه داد: یکدفعه با توقفی مواجه شدیم که به واسطه به قدرت رسیدن انسانی ظالم و غیرمنطقی به نام ترامپ بود و با قلدری عنوان کرد برجام را قبول ندارم و در این توافقنامه ایران سر آمریکا را کلاه گذاشته و منافع آمریکا در برجام لحاظ نشده و از برجام خارج می‌شویم.
?وی گفت: تصور آنها این بود که ایران هم به سرعت از برجام خارج می‌شود اما با توجه به تدبیری که انجام شد، برجام را توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی دانستیم و با خارج شدن یک عضو، ما خارج نشدیم و ۶ قطعنامه سنگین شورای امنیت را با امضای برجام لغو نمودیم.

?وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: این فرصت ایجاد شد که با طرف‌های خارجی ارتباطات گسترده ایجاد شود و نیازها را از مبادی رسمی تأمین کنیم، اراده ما بر این بوده و هست که توافق برجام را حفظ کنیم.
?سلطانی فر افزود: در این مدت سایر تعهدات هم انجام نشد و هر ۲ ماه بخشی از تعهدات را ما هم به حالت تعلیق درآوردیم و گفتیم وقتی زمینه حل مشکلات اقتصادی فراهم نمی‌شود ما هم در تعهدات تعلیق ایجاد می‌کنیم و در صورت برگشتن سایرین، ما نیز بازخواهیم گشت.
?وی متذکر شد: در انتخابات اخیر آمریکا، آن انسان قلدر با فضاحت صحنه سیاست را ترک کرد و تیم جدید کاخ سفید هم شفاهی

اعلام کرده که آمادگی برگشت به برجام را دارند.
?وزیر ورزش و جوانان گفت: هنوز اتفاق عملیاتی نیفتاده و در ۲ ماه گذشته که تیم جدید سیاسی در آمریکا به قدرت رسید، اعلام کردند که آماده برگشت هستند و رییس جمهوری اسلامی ایران هم تصریح کردند که ما ظرف یک روز می‌توانیم به تمامی تعهدات برگردیم.
?سلطانی‌فر اظهار داشت: شرایط خوبی را برای امسال پیش بینی می‌کنیم و این پیگیری‌ ها ان‌شاءالله در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید و آنها مجبور به برگشت هستند، ما هم صادقانه با حفظ منافع ملی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
?وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها با مقاومت دلیرانه مردم مواجه شد، افزود: با همه مشکلات معیشتی که وجود داشت این مقاومت قهرمانانه مردم جواب داده و در آینده نزدیک تحریم‌ها را پایان یافته می‌بینم و امیدواریم شرایط معیشتی خوبی را برای مردم رقم بزنیم.
?به گفته وی؛ در آستانه دوازدهم فروردین، روز تاریخی رفراندوم جمهوری اسلامی هستیم و امیدواریم با بهره‌گیری از این سه وجه جمهوریت، اسلامیت و ایران بتوانیم حافظان خوبی برای حاکمیت ملی و اسلامی باشیم