#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خلأ فرهنگی اولین راه نفوذ دشمن است و امور مختلف زندگی و جامعه بدون پیوست فرهنگی امکانپذیر نیست.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد افزود: خلأ فرهنگی برای انسان در هر مقطعی که باشد، آسیب خود را برملا می‌کند.

وی گفت: جهانخواران و استعمارگران نیز برای سلطه بر ملت‌ها آسان‌ترین راهشان را در نفوذ فرهنگی می‌بینند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: آنچه مشهود است هر مشکلی در هر زاویه‌ای که داریم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به این خاطر است که دشمن در فرهنگ ما نفوذ کرده و آسیب فرهنگی زده است که عوارض آن در همه بخش‌های زندگی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که پنجم مرداد ۱۳۵۸ به امر امام خمینی (ره) و امامت آیت الله طالقانی برگزار شد، گفت: اقامه نماز جمعه اقدامی فرهنگی است که درهای فیض و رحمت را به روی ما باز کرد.

وی اظهار داشت: چه در امور مادی و چه معنوی انواع نعمت‌هایی که وجود دارد، نعمت یک موضوع و شناخت و توجه به نعمت بحثی جداگانه است اما شکر نعمت مهمترین است که انسان بین خود و خدا باید محاسبه کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: نماز جمعه از مجموعه نعمت‌هایی است که ظرفیت نامتناهی است و توجه به آن برای مسوولان و مردم بسیار مهم است که تا چه میزان توانستیم از این آیین عبادی سیاسی بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: دشمنان ما و انسانیت ابزاری دارند که برای آسیب رساندن به ما در امور فرهنگی تضعیف اراده را در دستور کار قرار دادند پس باید دشمن‌شناس باشیم و ابزار دشمن را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: یکی از مهمترین سلاح‌هایی که دشمن استفاده می‌کند و بیشترین میزان تخریب را دارد، سلاح فرهنگی است که یکی از این سلاح‌ها اشاعه مواد مخدر سنتی و صنعتی بوده و برای تضعیف کردن اراده بخصوص جوانان است.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال تضعیف اراده‌ها است لذا والدین در کنار همه زحماتی که می‌کشند، دشمن‌شناسی را باید آموزش دهند و آموزش و پرورش هم در این زمینه رسالت سنگینی دارد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: فحشا و بی‌حجابی‌ها، شرب خمر و سفره‌های قمار باعث شد که حکومت اندولس را از بین ببرد و اینها مقدمه‌ای بود تا حکومتی را نابود کند؛ سقوط اندولس و قتل عامی که صورت گرفت از طریق تضعیف اراده بود.

وی افزود: ترویج بدحجابی در جامعه یکی از راه‌هایی است که اراده را از بین می‌برد وقتی خدای متعال مسأله حجاب و عفاف را مطرح می‌کند خیر انسان را می‌خواهد اما وقتی دشمن نفوذ می‌کند به دنبال تضعیف اراده و ایمان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: در این شرایط آخرالزمانی و اینکه دشمن همه گزینه‌ها را سنجیده و متوجه شده که با ایران نمی‌تواند جنگ نظامی کند، ایجاب می‌کند ما حساس و مراقب باشیم دشمن با تطمیع شرایط سخت همچون تحریم و نفوذ می‌خواهد روی اراده برخی افراد اثر بگذارد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور