معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  گفت: در ششمین اهدای عضو سال جاری در استان خراسان جنوبی، اعضای جانبخش زنده یاد علی اکبر عیدی ۶۵ ساله ساکن سرایان که دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.

 دکتر علی اکبر اسماعیلی در این خصوص افزود: با اعلام رضایت خانواده مرحوم عیدی، زنده یاد از بیمارستان شهید دکتر چمران فردوس به بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان پیوند اعضاءمنتصریه مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی اهدا عضو قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کبد جانبخش علی اکبر عیدی به یک آقای ۵۴ ساله که سالها از بیماری کبدی رنج می برد پیوند شد، قرنیه های زنده یاد نیز جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال گردید و همچنین قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دکتر اسماعیلی از اهدای عضو به عنوان باقیات صالحات برای اهدا کننده و خانواده وی یاد کرد و در پیامی خطاب به خانواده مرحوم عیدی ضمن عرض تسلیت، ابراز همدردی و تقدیر از این عمل انسان دوستانه و ایثارگرانه تصریح کرد: اکنون که اعضای مرحوم علی اکبر عیدی، جانی دوباره به بیماران دردمند بخشیده و امید زندگی و زنده ماندن را به خانواده آنها هدیه داده است نشان از روح بزرگ و نوع دوستی شما می باشد. تسلیم شما در برابر تقدیر الهی و رضایت به عمل انسانی اهدای اعضای آن مرحوم توسط شما، علاوه بر اجر معنوی و رضایت خدواند متعال، سبب تداوم حیات این جانبخش در وجود بیماران نیازمند پیوند خواهد بود. از خداوند متعال برای روح آن مرحوم طلب آرامش و آمرزش و برای شما خانواده بزرگوار صبر و شکیبایی مسئلت می نماییم

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور