همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، چند اثر هنری از جمله نماهنگ‌های نماد اقتدار، مرد جاودانه و سردار ایرانی با حضور فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان و هنرمندان استان رونمایی شد.

طی مراسمی، سه اثر هنری به نام‌های «نماد اقتدار»، «سردار ایرانی» و «مرد جاودانه» با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان استان در صدا و سیمای خراسان جنوبی رونمایی شد.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در مراسم رونمایی از سه اثر هنری به مناسبت دهه بصیرت اظهار کرد: به منظور ماندگاری مکتب شهید سلیمانی در سطح داخل و بین الملل بهترین ابزار، هنر و رسانه است؛ لذا بر همین اساس جمعی از هنرمندان استان پای کار آمدند و آثار فاخری را تولید کردند.

وی افزود: سازمان صدا و سیما در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارد و فرهنگ همیشه در قالب هنر ماندگار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: هنر همجنس انقلاب اسلامی باید باشد و تاکنون رویش‌های هنری انقلاب از ریزش‌های آن بیشتر بوده؛ لذا برخی‌ها که فکر می‌کنند اگر نباشد هنر متوقف می‌شود، سخت در اشتباه هستند و اینطور نیست.

فرخنده بیان کرد: قطار انقلاب به سرعت در حال حرکت رو به پیشرفت است و چنانچه کسی از این قطار پیاده شد، خودش از قطار انقلاب جامانده است؛ اکنون سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر استانی و تولید فاخر اثری است که به تعمیق فرهنگ «استقلال آزادی، جمهوری اسلامی» کمک کند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی  در این آیین گفت: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی چندین اثر هنری از سوی هنرمندان استان تولید شده که در شبکه های استانی و سراسری پخش می شود.

علیرضا آیینه دار افزود: این آثار هنری در قالب سه شعر، سه نماهنگ، یک مستند تلویزیونی، چهار نمایش کوتاه و ۱۵ برنامه رادیویی است.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار داشت: در همین راستا از تمامی تولیدات حوزه هنر در بخش های مختلف صدا و سیما حمایت می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: نماهنگ نماد اقتدار هم با همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی استان تهیه شده که از شبکه استانی و سراسری پخش می‌شود.

آیینه دار با بیان اینکه تمامی این آثار هنری با حمایت اداره کل ارشاد اسلامی و صدا و سیمای خراسان جنوبی به مرحله پخش رسیده است، ادامه داد: امید است فعالیت‌های هنری برای سردار سلیمانی ادامه داشته باشد و هنرمند هم بر خود واجب بدانند که همواره در این عرصه گام بردارند.

وی با اشاره به تولید یک نماهنگ در شهرستان بشرویه گفت: این نماهنگ به نام «سردار ایرانی» توسط هنرمندان مردمی تولید شده و نشان می‌دهد هنرمندان در سطح شهرستان‌ها نیز ورود خوبی به عرصه هنر داشته اند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور