#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: میزان کمک به ایتام در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است و در حال حاضر کمک به فرزندان محسنین در اولویت قرار دارد.

“محمد عرب” روز دوشنبه  افزود: مردم استان به اکرام ایتام توجه ویژه دارند اما ما گروه دیگری نیز داریم و فرزندانی هستند که تحت سرپرستی مادر قرار دارند یا پدر آنان دارای بیماری، از کارافتاده و نیازمند است.

وی گفت: خشکسالی‌ پیاپی و مشکلات اقتصادی نیز باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها امکان تامین معاش فرزندان را نداشته باشند و در این حوزه به کمک مردم و خیرین نیاز داریم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۶ هزار و ۶۵۴ نفر در این استان مشمول طرح محسنین شناسایی شدند که سرانه کمک به این جامعه هدف، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: در طرح اکرام ایتام نیز ۲ هزار و ۲۷۶ یتیم شناسایی و ساماندهی شدند که با توجه به همت خیرین برای این موضوع با اینکه سرانه کمک به جامعه هدف ۹۰۰ هزار تومان در کشور است این رقم در خراسان جنوبی به بالای یک میلیون تومان در ماه رسیده است.

عرب اولویت دوم کمیته امداد خراسان جنوبی را تامین مسکن مددجویان عنوان کرد و گفت: درخصوص مسکن محرومان تاکنون تمامی واحدهای روستایی واگذار شده و با ۳۸۶ واحد مسکن شهری که به جامعه هدف تا پایان مهرماه واگذار می‌شود، تعهد این نهاد در تحویل واحدهای مسکن محرومان در استان به سرانجام می‌رسد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ دیگری بین کمیته امداد، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: در این طرح ۲۰۰ مسکن با ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه، ۱۱۶ میلیون تومان آورده کمیته امداد و ساخت توسط سپاه پاسداران به جامعه هدف تحویل خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲ هزار سهمیه شغلی برای سال جاری در خراسان جنوبی گفت: سهمیه فرصت شغلی از ۶ هزار و ۵۴۲ مورد در سال گذشته به هشت هزار و ۱۹۱ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: فرصت‌های شغلی امسال به‌صورت ۵۰ درصد غیرمددجو و ۵۰ درصد مددجو توزیع می‌شود در حالی که این تعداد در سال گذشته ۳۰ به ۷۰ درصد بوده است.

عرب گفت: در این طرح برخی متقاضیان به عنوان راهبران شغلی زمینه را برای اشتغال چندین نفر در محل زندگی خود با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک فراهم می‌کنند و برخی‌ افراد نیز با جذب تسهیلات اقدام به اشتغال انفرادی می‌کنند که این افراد باید تا دهک پنج جامعه طبق بررسی‌های امداد باشند.

وی با تاکید بر حفظ کرامت مددجویان، به راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند اشاره کرد و گفت: متقاضیان استفاده از خدمات کمیته امداد می‌توانند با ورود به این سامانه، اطلاعات مورد نیاز و درخواست خود را ثبت کنند تا مددکاران بررسی لازم را برای اقدامات بعدی انجام دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور