مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مردادماه سالروز گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران همواره در رفع مشکلات جامعه پای کار بوده و در روزهای شیوع کرونا هم به عنوان افسران رسانه ای جبهه مبارزه با ویروی پای کار هستند.

«سمانه سالاری» مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن ۱۷ مردادماه سالروز گرامیداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به جامعه خبری استان اظهار داشت: ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی در تقویم روز خبرنگار نامیده شده که تجلی از زحمات یک ساله خبرنگاران در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در هر شرایطی با تمام توان پای کار هستند، افزود: در شرایطی که ویروس کرونا روز به روز جان می گیرد، خبرنگاران به عنوان افسران رسانه ای جبهه مبارزه با کرونا پای کار بودند.

سالاری ادامه داد: در عصر بحران ویروس کرونا علاوه بر کادر پر تلاش حوزه درمان و بیمارستان ها، اهالی رسانه با احساس مسئولیت در راستای انجام رسالت شان پا به پای مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی خبرنگاران را هم‌رزم مدافعان سلامت و سربازان خط دوم مقابله با کرونا دانست و گفت: علی رغم پروتکل‌های اعلامی و ابلاغی سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خانه نشینی مردم جامعه، قشر دلسوز خبرنگار با کار شبانه‌روزی به دنبال آگاهی بخشی عمومی و اجتماعی هستند.

سالاری اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند، است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه هستند، افزود: بدون شک نقش رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.

سالاری خبرنگاران را زبان جامعه دانست و گفت: توجه و بها دادن به این قشر فداکار نقش موثری در پاسخگویی به مطالبات مردمی داشته که باید مورد توجه مسئولان واقع شود.