تا کنون اعتبار ساخت ۸ هزار واحد مسکونی تخریب شده در سیل های امسال کشور، تأمین شده است

مسئول بسیج سازندگی کشور در نشست خبری در بیرجند با بیان این تأمین اعتبار ساخت 8 هزار واحد مسکونی تخریب شده در سیل کشورمطلب گفت: تا کنون۲۰ هزار خانه از گل و لای پاکسازی و ۳۷۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل نیز تعمیر شده است.
سرهنگ زهرایی با اشاره به اینکه سیل به ۲۵ استان کشور خسارت زد افزود: در طرح جهاد همبستگی، در مرحله اول خدمت رسانی به مردم سیل زده انجام شد و در مرحله دوم ساخت و مناسب سازی واحد های خسارت دیده در دستور کار قرار گرفت که سهم خراسان جنوبی ساخت ۴۵۰ واحد است.
وی خدمت رسانی به سیل زدگان با کمک دولت، سپاه، بسیج، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مسکن و هلال احمر را برگ زرینی در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: پس از خدمت رسانی به مناطق سیل زده، ساخت و تعمیر ۲۰ هزار واحد مسکونی با محوریت جمع آوری کمکها در ۷۰ هزار مسجد کشور در دستور کار بسیج قرار گرفته است.
مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: بر اساس برآورد اولیه، در کنار تسهیلات و کمکهای بلاعوض، برای هر واحد تعمیری، کمک ۷ میلیون تومانی و برای ساخت هر واحد تخریب شده، کمک ۲۵ میلیون تومان مردمی پیش بینی شده است که مردم می توانند کمک های خود را به مساجد بدهند.
سرهنگ زهرایی گفت: تا دهه اول ماه مبارک رمضان ۵ هزار و ۳۸۰ گروه جهادی شناسنامه دار، بدون دریافت مبلغی و حتی با تجهیزات شخصی در مناطق سیل زده خدمت رسانی کردند.
وی افزود: ۶۱۶ تیم عمومی پزشکی، ۳۰۲ تیم پزشکی تخصصی، ۲۰۰ تیم مشاوره و ۱۱۰ تیم دامپزشکی در مناطق سیل زده خدمات رسانی کردند.
مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به کمکهای خوب مردم خراسان جنوبی در طرح ملی جهاد همبستگی گفت: با وجود اینکه درآمد مردم این استان کمتر از میانگین کشوری است اما متوسط کمکهای مردم بالاتر از میانگین کشور است که نشان از فرهنگ و اعتقادات قوی مردم این منطقه دارد.
سرهنگ زهرایی همچنین با اشاره به آغاز اجرای ۴۰ هزار طرح زود بازده و عام المنفعه در کشور از بهمن پارسال افزود: تاکنون ۱۷۰۰ طرح به پایان رسیده و ۱۲ هزار طرح نیز حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارد.
وی با اشاره به اینکه سهم خراسان جنوبی از این طرحها ۷۵۰ طرح است گفت: بر اساس نیاز استان بیشتر این طرحها در حوزه مرمت قنوات و ذخیره آب است.
مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امسال بسیج ۴۰ ساله می شود گفت: بسیج قرار است به مناسبت ۴۰ سالگی این نهاد، ۴۰ هزار طرح و ۲۰ هزار واحد مسکونی را افتتاح کند.
سرهنگ زهرایی همچنین با اشاره به اینکه در طرح کرامت محله های آسیب پذیر در کشور، پارسال هزار و ۵۰ طرح عام المنفعه در ۴۰۰ محله در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۲۹۴ طرح به اتمام رسیده است گفت: در این طرح ۱۰ هزار معتاد بهبود یافته آموزش دیدند و ۳ هزار شغل هم برای آنها ایجاد شد.
وی گفت: امسال هم طرح کرامت محله های آسیب پذیر با قوت در ۶۰۰ محله آسیب پذیر ادامه می یابد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله