#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۷۲ درصد از جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و امیدواریم با استقبال بیشتر مردم درصد قابل توجهی از ایمنی را کسب کنیم.

غلامرضا شریف‌زاده  افزود: تاکنون ۵۳۷ هزار و ۷۵۶ نفر معادل ۸۵ درصد جامعه هدف خراسان جنوبی دز اول و ۴۵۱ هزار و ۲۲۵ نفر معادل ۷۲ درصد دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی گفت: همچنین دز سوم واکسن به چهار هزار و ۳۳۹ نفر افراد واجد شرایط تزریق شده است و این روند ادامه دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا وارد استان شده و از این تعداد ۹۹۳ هزار و ۴۲۰ دز تزریق شده است.

وی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: از هفته گذشته گزارش‌ها حاکی از روند ثابت بیماری در استان بوده اما وضعیت همچنان شکننده است.

شریف‌زاده رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در تالارها و پذیرش بالای یک چهارم دانش‌آموزان در مدارس را از عواملی برشمرد که باعث افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ می‌شود.

وی از کنترل وضعیت مدارس توسط کارشناسان بهداشتی خبر داد و افزود: عموما پروتکل‌های بهداشتی نظیر تهویه و ماسک زدن رعایت می‌شود اما تعدادی از مدارس فاصله تعیین شده در شیوه‌نامه ۰۷ را رعایت نمی‌کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار، ۲۱۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۵ نفر تست کرونای مثبت داشته‌اند.

اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهر بیرجند چهارم اسفند ۱۳۹۸ گزارش شد و واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ با تزریق واکسن به کادر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند و چند بیمارستان دیگر استان آغاز شد که تاکنون با ورود محموله‌های مختلف ادامه یافته است.

عملیات واکسیناسیون در ماه‌های اخیر با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور و خراسان جنوبی سرعت گرفت و تکمیل پوشش واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف ادامه دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی، سه شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.