#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مشاور کارخانه چدن خوسف از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دغدغه قراردادهای یک ماهه منتفی و قرارداد نیروها بین ۶ تا ۱۲ ماه بسته خواهد شد.

سیدحسن جعفری، شب گذشته ۳۰ خرداد در جلسه بررسی مشکلات کارخانه چدن خوسف از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل تا پایان تیرماه خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح دغدغه قراردادهای یک ماهه منتفی و قرارداد نیروها بین ۶ تا ۱۲ ماه بسته خواهد شد.

، مشاور کارخانه چدن خوسف با بیان اینکه راه اندازی شورای اسلامی کار نیز از چهار ماه قبل شروع شده است، گفت: با راه اندازی این مهم و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل از تعدیل نیرو جلوگیری می شود.

جعفری با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از شرکت سرمایه گذاری ایران، ایجاد اشتغال را از تعهدات این سرمایه گذاری اعلام کرد.

وی در پاسخ به برگزاری آموزش های لازم برای نیروهای بومی و خروج مهندسان چینی از کشور، افزود: بر اساس قرارداد طی سه سال از زمان گرفتن پروانه بهره برداری مهندسان و تکنسین های چینی از کشور و استان خارج می شوند.

وی با بیان اینکه کارخانه چدن سه فاز دارد، گفت: فاز اول با توجه به شروع بیماری کرونا در عمل از اوایل سال ۱۴۰۰ شروع شد و در حال حاضر پیمانکاران چینی در حال نصب ماشین آلات و دستگاه ها هستند.

به گفته وی سرمایه گذار چینی به دنبال کاهش هزینه های کارخانه است به همین علت آموزش نیروهای بومی کشور و خروج مهندسان چینی باعث کاهش هزینه ها می شود.

مشاور کارخانه چدن خوسف یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تعداد نیروها ۱۲۰ نفر بود در حالی که تعداد نیروهای فعلی کارخانه به ۳۶۰ نفر رسیده است.

جعفری بیان کرد: کارخانه چدن باید مدیریت شود و با سیاست و به صورت پلکانی نیروها جذب شوند و در حال حاضر با راه اندازی فاز فولاد که در حال دریافت پروانه بهره برداری است حدود ۳۰۰ نفر به کار گمارده می شوند.

وی با اشاره به تعدیل ۴۲ نیرو در کارخانه افزود: از این تعداد برخی پس از گزینش مجدد در دیگر واحد ها به کار گمارده می شوند و برخی هم به دلیل مشکلات گزینشی تعدیل شدند.

عدم انعقاد قرارداد با کارگران؛ چالش اصلی 

غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: مباحث قانونی در این کارخانه رعایت می شود و مهمترین مطالبه نبستن قرارداد یک ماهه با کارگران است.

وی با بیان اینکه ۳۲۶ نیروی ایرانی و ۹۰ نیروی چینی در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: تعدیل و اخراج ۴۲ نیرو باعث آسیب و نگرانی شده است.

اشرفی، بهترین روش باز گرداندن افراد تعدیل شده را گفتمان اعلام کرد و تعدیل و اخراج نیروها را صحیح ندانست و یادآور شد: تعدیل در فرهنگ ما امری نکوهیده است.