#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین آب، دوبانده‌سازی محورهای مواصلاتی و احداث راه‌های روستایی و بهداشت به ترتیب سه اولویت استان است که با رایزنی‌های مختلف در سطح ملی پیگیری می‌شود.

جواد قناعت در دیدار با معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها مردم حتی با کمبود پزشک عمومی مواجه هستند که باید مشوق‌های لازم برای حضور پزشکان در مناطق محروم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این نکته که پزشکان متخصص به خصوص در حوزه توانبخشی بخشی از سنوات طرح خود را به جامعه بهزیستی خدمت کند، موافقیم اما باید این موضوع از سطح ملی پیگیری شود، اضافه کرد: به دلیل گرانی خدمات توانبخشی به صورت خصوصی، نیاز است که این خدمات را در حد توان به صورت رایگان به جامعه معلولان ارائه شود.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در جلسه تخصصی مشکلات اعتباری جامعه بهزیستی و کارکنان اداره بهزیستی خراسان جنوبی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قناعت عنوان کرد: تامین مسکن مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی به خصوص خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا و همچنین مشکلات معیشتی، بهداشتی و تامین وسایل کمک توانبخشی در ۲ نامه جداگانه با امضای شخص استاندار از طریق بنیاد مستضعفان پیگیری خواهد شد تا این نهاد انقلابی استان را در زمینه حل برخی از مشکلات جامعه معلولان همراهی و کمک کند.

وی گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) با وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن برای محرومان را امضا کرده‌اند که از ظرفیت این تفاهم‌نامه هم می‌توان به جامعه معلولان کمک کرد و این موضوع نیازمند پیگیری است.

قناعت با اشاره به نرخ بالای معلولیت‌ها در خراسان جنوبی گفت: در سطح کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۲۶۰ معلول ولی در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۴۰۷ معلول داریم که رقم بالایی است.

وی خراسان جنوبی را کریدور حمل مواد مخدر کشور دانست و اضافه کرد: با این وجود مرکز ماده ۱۶ در استان نداریم که راه‌اندازی آن ضروری است و اقدامات لازم برای راه‌اندازی آن از جمله تامین ساختمان انجام شده است.