معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی از برپایی نمایشگاه مجازی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خبر داد و گفت: این نمایشگاه استانی در صورت وجود زیرساخت‌های لازم دائمی خواهد شد.

حسین عباس‌زاده روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سطح جهان از سال گذشته تاکنون صدمات جبران‌ناپذیری را به اقتصاد جهان وارد کرده و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است به طوری که هنرمندان صنایع‌ دستی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع‌ دستی توسط بخش خصوصی و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از جمله اقداماتی بود که در سطح ملی از آبان سال ۹۹ کلید خورد و تبدیل به نمایشگاه دائمی صنایع دستی شده است.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی گفت: اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ جنوبی نیز در راستای انجام وظایف ذاتی خود و حمایت از فعالان این بخش اقدام به برپایی نمایشگاه مجازی ویژه هنرمندان استان کرده است.

وی افزود: ثبت‌نام هنرمندان در این نمایشگاه مجازی آغاز شده است و در صورت وجود زیرساخت‌های لازم، این نمایشگاه دائمی و ملی خواهد شد.

دبیرخانه این نمایشگاه استانی در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ جنوبی مستقر است.