رییس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با همت و تاکید مدیریت استان مبنی بر ایجاد عدالت اجتماعی در شمال و جنوب شهر بیرجند، امروز شاهد ایجاد توزان منطقه‌ای در مرکز استان هستیم.

ابراهیم تقی‌زاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در منطقه مهرشهر بیرجند که با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: مقام و مسوول دولتی نیستم بلکه به عنوان خدمتگزار مردم در شورای شهر، از تلاش‌های مستمر استاندار خراسان جنوبی و مدیران اجرایی استان در این مدت قدردانی می‌کنم.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات موثری که در این مدت شاهد بودیم، توازن منطقه‌ای بود تا نگاه به مناطق کمتر برخوردار شهر بیشتر و به مناطق برخوردار نزدیک‌تر شود.

رییس شورای شهر بیرجند گفت: اگر توسعه منطقه گردشگری و تفریحی «بند دره» مورد اهتمام و توجه استاندار قرار گرفت از طرفی این دید را داشتند تا در شمال شهر نیز این قرینه رعایت شود لذا احداث بوستان‌ها و فضای سبز در منطقه کمتر برخوردار شمال شهر بیرجند در دست اقدام است.

وی با اشاره به طرح سامانه حمل و نقل و ترافیک شهری بیرجند تصریح کرد: این طرح افق ۱۰ ساله آینده شهری را ترسیم، تبیین و مشخص کرد.

تقی‌زاده گفت: طرح جامع مدیریت پسماند از دیگر طرح‌های مهم شهر بیرجند است تا نسبت به حفظ برند تمیزترین شهر کشور به صورت علمی، فنی و تخصصی در آینده با استقرار سازمان پسماند اقدام شود.

وی تصریح کرد: پارک جنگی مشتمل بر ده‌ها پروژه‌، میدان اجتماعات و فرهنگسرای بیرجند از دیگر پروژه‌های مهم مرکز استان است که در دست اجرا بوده و به زودی افتتاح می‌شوند.

رییس شورای شهر بیرجند افزود: اقدامات استاندار خراسان جنوبی قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نیست همچنین تعامل و انسجام در این دوره بی‌نظیر و کم‌نظیر بود که مردم نتایج آن را امروز مشاهده می‌کنند.

عملیات اجرایی سه طرح عمرانی شامل بوستان خطی مهرشهر، مدرسه ۶ کلاسه و مجموعه ورزشی مهر علوی امروز با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در منطقه مهرشهر بیرجند آغاز شد.

بوستان خطی مهرشهر به مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع با هدف افزایش امکانات رفاهی و فضای سبز در این منطقه از شهر بیرجند احداث می‌شود و ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.