در حالی که خراسان جنوبی قطب تولید تخم مرغ است اما افزایش قیمت شامل این استان نیز شده است.

بیکس مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: قیمت تخم مرغ از دی ماه ۹۹ تغییری نداشته اما از یک هفته گذشته شاهد افزایش ۵ هزار تومانی بوده است.

او افزود: از خرداد ماه امسال به علت بالا رفتن قیمت ذرت، جو، سویا، حمل و نقل و کارگری با مدیر عامل جهاد کشاورزی دیگر استان‌های کشور در حال مکاتبه بودیم تا افزایش قیمتی در تخم مرغ هم داشته باشیم که بعد از گذشت چند ماه اکنون افزایش قیمت‌ها عملی شده است.

بیکس ادامه داد: در جلسات ماهانه با اتحادیه مرغداران این اتحادیه آمادگی خود را اعلام کرده است تا مرغ و تخم مرغ را ۲ هزار تومان کمتر از قیمت آن در بازار کشوری به فروش برساند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر تخم مرغ در استان با قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود که ۲ هزار تومان با قیمت کشوری فاصله دارد.

قیمت مرغ سر از بازار گرانی در می‌آورد؟

بیکس مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: افزایش یا کاهش قیمت مرغ به عوامل موثر آن در تولید بستگی دارد یعنی اگر عوامل موثر در تولید گران شود مرغ هم دچار افزایش قیمت می‌شود.

او افزود: از دوهفته اول امسال که قیمت مرغ به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید، افزایش قیمت مجددی نداشتیم و تعیین مجدد قیمت به عوامل متععدی بستگی دارد.

بیکس عنوان کرد: تنها مرغ  نژاد لاین،  به دلیل چربی کمتر، کیفیت بالاتر و سلامت بیشتر گوشت آن، ۱۲ درصد گران شده و به قیمت ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.