استاندار خراسان جنوبی با حضور در آرامستان روستای مهمویی و آرامگاه شهیده “منصوره حسینی” به مقام شامخ این شهید مدافع سلامت ادای احترام کرد.

“حمید ملانوری” روز پنجشنبه در آستانه دوازدهم شهریور روز بهورز به مقام بهورز شهید روستای مهمویی ادای احترام و ضمن گفت و گو با خانواده این شهید مدافع سلامت، از آنان دلجویی کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: شهدا، انسان‌های شایسته‌ای هستند که توسط خداوند برگزیده می‌شوند و هر کسی شایستگی و لیاقت رسیدن به چنین جایگاهی را ندارد.

وی افزود: در هر جامعه و برهه‌ای که مساله‌ای پیش بیاید و به هر دلیلی زندگی، رفاه و نشاط مردم تهدید شود، افرادی ایثارگرانه می‌ایستند و جان خود را در راه حفظ سلامت مردم فدا می‌کنند.

ملانوری گفت: شهدا همواره زنده‌اند و نام و یاد و اثرگذاری‌شان در حافظه ملت ماندگار است.

وی با اشاره به دوره شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: بیش از یک سال و نیم است که کرونا به عنوان یک بحران نوظهور و یک بیماری ناشناخته، همه دنیا را درگیر کرده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این بیماری، هزینه‌های بسیار سنگینی را به جامعه بشری تحمیل کرده که از آن جمله می‌توان به جان دادن تعداد زیادی از کارکنان حوزه بهداشت و درمان در مقابل حفظ سلامت مردم اشاره کرد.

وی افزود: شهیده منصوره حسینی از نخستین کسانی است که خیلی مجاهدانه و دلسوزانه برای مردم کار کرد و جان خود را نیز در این راه تقدیم نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و فرماندار بیرجند نیز در این مراسم، استاندار را همراهی کردند.

شهیده منصوره حسینی بهورز خانه بهداشت روستای مهمویی از توابع شهرستان بیرجند بود که مهر سال گذشته در اثر کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

۱۲ شهریور هر سال به منظور گرامیداشت نقش مهم و حیاتی بهورزان کشور به عنوان تلاشگران خط مقدم نظام سلامت در روستاها، روز بهورز نامگذاری شده است.