مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از سال ۸۴ هیچ ردیف ملی برای آبرسانی خراسان جنوبی تعریف نشد و اخیرا مطالعات برخی طرح‌ها تکمیل شده که نیاز به اعتبار دارد.

حسین امامی، امروز ۲۱ اسفند، در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی بر اثر دو دهه خشکسالی با کاهش نزولات جوی مواجه شده به طوری که میانگین بارندگی استان ۱۱۲ میلیمتر است.

وی با بیان اینکه برداشت بی رویه سالانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب از مشکلات حوزه آب است، تصریح کرد: سه چهارم استان خراسان جنوبی درگیر خشکسالی شدید و خیلی شدید است و بخش عمده کانون‌های جمعیتی بالغ بر ۹۰ درصد استان تحت تاثیر خشکسالی هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: فرسودگی شبکه‌های آب شهری و روستایی یکی از مشکلات بخش آب بوده که این فرسودگی نسبت به میانگین کشوری پنج درصد بیشتر است.

امامی ادامه داد: در بخش فاضلاب پنج درصد از میانگین کشوری عقب ماندگی داریم و در اثر خشکسالی تعداد بسیاری از چاه‌ها خشک شده و حداقل نیاز آب ۴۰۰ روستا با تانکر تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه با تزریق اعتبار مناسب روند توسعه آبرسانی به روستاها شتاب می‌گیرد تا تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب سالم برخوردار شوند، تصریح کرد: از سال ۸۴ هیچ ردیف ملی برای آبرسانی خراسان جنوبی تعریف نشد و اخیرا نیز مطالعات برخی طرح‌ها تکمیل شده که نیاز به اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی قاینات تولید مناسبی دارد اما برای تکمیل واحد بخار نیازمند تامین اعتبار است تا شاهد استفاده مفید از این ظرفیت باشیم.

امامی با بیان اینکه تعرفه‌های پایین گرفتاری‌هایی برای بخش برق و آب داشته است، اظهار کرد: باید بهره وری آب در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمبود آب مهم‌ترین چالش خراسان جنوبی است که علت ان کاهش بارندگی است، یادآور شد: امیدواریم این سفر موجب رونق توسعه در استان شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله