#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

بورسیه تحصیلی و جایزه ویژه هیئت داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به فیلم «کاکل» ساخته «هادی ثابت شوکت آباد» هنرمند بیرجندی رسید ،  لازم بذکر است دریافت ۵۵ ملیون تومان بورسیه تحصیلی در رشته ی فیلم برداری زیر نظر بزرگان سینمای ایران به این کارگردان تعلق گرفت

، فیلم مستند «کاکل» به کارگردانی «هادی ثابت شوکت آباد» هنرمند بیرجندی جایزه ویژه هیئت داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر را از

آن خود کرد ، به پاس هنرخلاقانه فیلم بردار برای بهره مندی از دوره آموزش جامع یکساله فیلم برداری این جشنواره را در کلاسهای مورد حمایت آموزشگاه آزاد سینمایی ماد  گرفت.

فیلم مستند کاکل در ۴ بخش  : بهترین تصویربرداری ، بهترین کارگردانی ، بهترین فیلم مستند و بهترین صدابرداری نامزد دریافت جایزه شد .

برگزیدگان دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر  طی مراسمی در مجتمع فرهنگی وهنری گلشن بجنورد معرفی شدند.

بر اساس رای هیات داوران متشکل از فرشاد فدائیان، مهرداد اسکویی و تورج اصلانی در بخش پژوهش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینا خوشخویی برای پژوهش فیلم قصه های همیشگی از استان گیلان اهدا شد.
بر این اساس، کاندیدای بخش صدا به مهرشاد ملکوتی برای فیلم «فرزندان خونیار»، محمود حق بیان برای  فیلم «زر افشان» و مجتبی والی نژاد برای فیلم «کاکل» رسید و محمود حق بیان برای فیلم «زرافشان»  از مازندران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  را از آن خود کرد.

براساس این گزارش مهدی رجبیان برای فیلم «زر افشان»، آرمان قلی پور دشتکی برای فیلم «فرزندان خونیار»، هادی ثابت شرکت برای فیلم « کاکل»  و رضا دانش پژوه برای فیلم «آدم وحوا» کاندیدای بخش تصویر برداری شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به آرمان قلی پور دشتکی برای فیلم «فرزندان خونیار»
و مهدی رجبیان برای فیلم «زر افشان» اهدا شد.
هیات داوران در بخش تدوین بابک بهرام بیگی برای فیلم «فرزندان خونیار»، محمود حق بیان برای فیلم «زر افشان»،سوران فهیم برای فیلم «قاشق»،رضا دانش پژوه برای «فیلم من» و مهرداد سلیمانی برای فیلم «یالمان» را کاندیدای این بخش اعلام کردند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سوران فهیم برای تدوین فیلم «قاشق» اهدا شد.
بر اساس این گزارش در بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند به ترتیب امیر بیاتی با فیلم های «نقطه نامعلوم» و «شهر زنان» ،آرمان قلی پور دشتکی برای فیلم « فرزندان خونیار» هادی ثابت شرکت برای فیلم «کاکل»، رضا دانش پژوه برای فیلم «آدم و حوا» و مهدی رجبیان برای فیلم «زر افشان» از سوی هیات داوران معرفی شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به امیر بیاتی از خراسان شمالی برای فیلم «نقطه نامعلوم» و «شهر زنان» تعلق گرفت.
همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند این جشنواره هم از میان فیلم های مسابقه گروه داوری به فیلم «فرزندان خونیار» ساخته آرمان قلی پور دشتکی اهدا شد.
جایزه ویژه هیات داوران نیز به فیلم «کاکل» ساخته هادی ثابت شرکت  رسید.
بر اساس این گزارش، در بخش فیلمهای داستانی و در بخش فیلم نامه،  فیلم های «دیگری» به کارگردانی سامان حسین پور و اکو زند کریمی، «گرگ» به کارگردانی بهروز شمشیری، «گناه» به کارگردانی ابوالفضل عزیزی و سیما رسولی برگزیده شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سامان حسین پور و اکو زند کریمی برای فیلم «دیگری» اهدا شد.
در بخش تدوین نیز سامان حسین پور و اکو زند کریمی،  برای فیلم «دیگری»، مهرداد سلیمانیبرای فیلم «گناه»، محمد قنبری برای فیلم «مندیر»، علی مسلمی برای فیلم «گرگ» انتخاب شدند و  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در این بخش به علی مسلمی برای فیلم «گرگ» تعلق گرفت.
براساس این گزارش در بخش تصویربرداری هیات داوران جعفر نادری برای فیلم «گرگ»، حامد بقاییان برای فیلم  «دیگری»، نوید زارع برای فیلم «آواها در موج ها» و
عباس قاسم نژاد را برای فیلم « ونوشه» برگزیدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نوید زارع برای فیلم «آواها درموج ها» رسید.
در بخش بازیگرمرد نیز وحید شیرزاد برای بازی در فیلم «گرگ»، مجید پتکی برای بازی در فیلم «دیگری»، حسین شیدایی فر برای فیلم «ونوشه» معرفی شدند و
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به  وحید شیرزاد در فیلم «گرگ» و مجید پتکی  برای فیلم «دیگری» اهدا شد.
هیات داوران در بخش بازیگری زن شیما ملایی برای بازی در فیلم «آواها در موج ها»، سایه عباس پور برای فیلم «گناه» و  بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «مندیر» برگزیدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شیما ملایی برای بازی در فیلم «آواها در موج ها» و سایه عباس پور برای فیلم «گناه» تعلق گرفت.
در بخش صدا نیز حسن سلماسی برای فیلم «گرگ»،  ایرج نوروزی برای فیلم «دیگری»، مبین قادری برای فیلم «آواها در موج ها» انتخاب شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به مبین قادری برای فیلم «آواها در موج ها» رسید.
بر اساس این گزارش، در بخش کارگردانی نوید زارع  برای فیلم «آواها در موج ها»، سامان حسین پور و اکو زند کریمی ؛ برادران سامکو برای فیلم «دیگری»، بهروز شمشیری برای فیلم «گرگ» و محمد قنبری برای فیلم «مندیر» منتخب این دوره شدند و تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهروز شمشیری برای فیلم «گرگ» تعلق گرفت.
این گزارش حاکی  است، جایزه ویژه هیات داوران نیز در این بخش به محمد قنبری برای فیلم «مندیر» اختصاص یافت.
همچنین بهترین فیلم داستانی از نگاه داوران  به  فیلم های «آواها در موج ها»،  «دیگری»، «گرگ» و «مندیر» رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  سامان حسین پور  و اکو زند کریمی برای فیلم «دیگری» از آن خود کردند.

براساس این گزارش فیلم مستند کاکل به کارگردانی  هادی ثابت شرکت به پاس هنرخلاقانه فیلم برداری  مورد حمایت آموزشگاه آزاد سینمایی« ماد» برای بهره مندی از دوره آموزش جامع یکساله فیلم برداری در این آموزشگاه شد.