استاندار خراسان جنوبی که شب گذشته در برنامه تلویزیونی گفتمان هفته سخن می گفت، با بیان اینکه روز دو شنبه چندین سرمایه گذار با پرواز صنعت وارد استان می شوند، افزود: در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته همایشی با نام سرمایه گذاری، تولید و اشتغال برگزار می شود.
استاندار خراسان جنوبی افزود: با توسعه پروازهای داخلی استان زمینه توسعه و سرمایه گذاری هم فراهم شده است و در همین راستا در این روزها ۹۸ سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلفی مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان می آیند و همچنین ۱۴ نفر از تهران و ۱۰ سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان در این همایش حضور خواهند داشت و این به دلیل یافتن و دیدن امکانات و قابلیت های استان برای سرمایه گذاری می باشد.
به گفته وی یکی از اهداف اصلی این همایش در زمینه گردشگری است که رونق این بخش باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد شد.
مقام عالی دولت در استان اظهار کرد: یکی از اولویت های ما در زمینه گردشگری حضور دیپلمات های خارجی است که تاکنون سرکنسول قزاقستان، تاجیکستان و پاکستان و سفیر تاجیکستان برای حضور در همایش اعلام آمادگی کرده اند.
دکتر مروج الشریعه با بیان اینکه باید برای جذب گردشگران زیرساخت های مورد نیاز آن هم آماده شود، ادامه داد: یکی از این زیرساخت ها شامل ایجاد ساختمانی برای ارائه محصولات صنایع دستی در ورودی دشت بیاض و خضری با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان می باشد تا از این ظرفیت ۶ میلیونی زائرانی که به طبس یا مشهد می روند بتوان استفاده کرد.
به گفته وی همچنین گروه های ویژه ای برای شناخت فرش دست بافت و ظرفیت های کویر به استان خواهند آمد که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود و خانه های بوم گردی نیز احیا گردد.

۵ میلیارد برای رفع مشکلات محور بیرجند به قائن تزریق شد.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به محورهای خطرناک جاده ای اشاره کرد و افزود: تسهیلات بانکی که برای آزادراه ها ارائه می شود اگر برای احداث بزرگ راه ها هم داده شود خیلی از مشکلات رفع می شود و ما این طرح رابه وزارت خانه داده ایم و نیاز به تصویب مجلس دارد.
دکتر مروج الشریعه اضافه کرد: اگر این تسهیلات بانکی داده شود مشکلات ۱۷۰۰ پروژه نیمه تمام جاده ای که نیاز به۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد، برطرف می شود.
وی همچنین از پرداخت ۵ میلیارد تومان اعتبار از طرف منابع استانی برای رفع اندکی از مشکلات محور بیرجند به قائن خبر داد.

امکان اجرایی شدن انتقال آب از خلیج فارس با کمک سرمایه گذاران

مقام عالی دولت در استان همچنین با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی دو دهه است که گرفتارخشکسالی می باشد، خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل کمبود آب، طرح انتقال آب از سه بخش دریای خزر، تاجیکستان و خلیج فارس ارائه شده است.
دکتر مروج الشریعه اضافه کرد: از آنجا که انتقال آب از دریای خزر و تاجیکستان مشکلات زیادی برای استان به همراه خواهد داشت بهترین گزینه انتقال آب از خلیج فارس می باشد که مبدا ورودی آن سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بعد خراسان رضوی است. وی بیان کرد که از هر خط این انتقال آب ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب خواهیم داشت که در شرب و صنعت به کار گرفته می شود و روزانه ۱۰ هزار تومان برای آن باید هزینه کنیم که حدود ۳ میلیارد دلار هزینه دربردارد و به همین دلیل نیاز به سرمایه گذار داخلی و یا خارجی و یا فاینانس داریم.
وی افزود: امیدواریم که در سال ۹۷ این کار با اولویت خراسان جنوبی اجرایی شود

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله