استاندار خراسان جنوبی با تبریک فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ هجری شمسی اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌های عملیاتی در راستای بهره‌وری، افزایش تولید، رونق کار، ارتقای سطح درآمدها و بهبود معیشت مردم این خطه رقم خورد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حمید ملانوری شمسی در این پیام گفت: نوروز، پیام‌آور تغییر و تحول است، نیکو روزی که به میمنت مَقدَمش، کرختی زمستان از طبیعت رخت برمی‌بندد، شکوفه‌ها بر شاخسار درختان خودنمایی می‌کنند و شور و شعفی وصف ناشدنی، جهان را برای رستن و زیبا شدن فرا می‌گیرد.

وی افزود: نوروز باستانی، امسال در تقارنی خجسته با ماه مبارک شعبان المعظم، در حالی پا به لحظه‌هایمان می‌نهد که در همین روزهای نخستین سال نو، کام‌مان را به شهد میلاد منجی عالم بشریت(عج) شیرین می‌کنیم، مولود فرخنده‌ای که جهان و جهانیان ۱۴۰۰ سال است چشم انتظار ظهورش، منتظر اتفاقی میمون و مبارکند، و چه خوش که این فراق ۱۴۰۰ ساله در سال ۱۴۰۰ به پایان برسد و دیدگان مان به نور وجودش روشنایی گیرد.

ملانوری بیان کرد: و اینک بهار، این باشکوه‌ترین خلقت خداوندی بر ما ارزانی شده تا سختی‌های یک سال پردغدغه آلوده به کرونا را به فراموشی بسپاریم و خود را برای استقبال از روزهایی نو، با اتفاقاتی میمون و مبارک مهیا کنیم.

وی اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ با همه دشواری‌هایی که به واسطه شیوع ویروس کرونا بر زمینیان تحمیل شد، تجربه‌های موفقی نیز به همراه داشت، این که ما توانستیم از دل بحران کرونا، برای تولید نیازهای اولیه این روزها- ماسک و مواد ضدعفونی کننده- برنامه‌ریزی کنیم و مازاد تولیدمان را به دیگر مناطق ارسال کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دست در دست هم گره‌گشای آنهایی باشیم که کمرشان زیر بار این بیماری خم شده بود و یک بار دیگر نام خراسان جنوبی را به واسطه مردمان نوعدوستش بر زبان‌ها جاری کنیم.

ملانوری ادامه اد: همچنین با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، سدی در مقابل شیوع بیماری باشیم و پیش بینی‌های بدبینانه دشمنان را در خصوص ناتوانی کشور در مقابله با این بیماری قرن، نقش بر آب نماییم، تنها بخشی از توفیقات این سال بود.

وی گفت: در کنار این، احداث هزاران باب مسکن شهری و روستایی، توسعه و کیفی سازی راه‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های معتبر برای بهره‌برداری هر چه بهتر و بیشتر از ذخایر موجود، به ثمر نشستن برنامه‌های استان در زمینه افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی، نتیجه دادن اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های مرزی با کمک دستگاه‌های معین، آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم انتقال آب از خلیج فارس، افزایش سهم استان از اعتبارات ملی و بالطبع سرعت گرفتن پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، تنها گوشه‌ای از اقداماتی است که طی این یک سال انجام شد تا گامی بلند به سوی توسعه خراسان جنوبی باشد.

ملانوری عنوان کرد: اما آن چه پیش رو داریم، سال ۱۴۰۰ است با برنامه‌های عملیاتی در راستای بهره‌وری، افزایش تولید، رونق کار، ارتقای سطح درآمدها و بهبود معیشت مردم نازنین این دیار که به ولایتمداری، قناعت، مردمداری، تدین و اخلاص، شهره‌اند، و صد البته مهمترین برنامه سال ۱۴۰۰ ، برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه است که بدون تردید با همراهی همه آحاد و اقشار جامعه، با مشارکتی حداکثری رقم خواهد خورد تا یکبار دیگر نام خراسان جنوبی در صدر جدول همراهی‌ها و همدلی‌ها بماند.

وی افزود: اینجانب ضمن شادباش حلول نوروز یکهزار و چهارصد هجری شمسی به محضر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم عزیز خراسان جنوبی، سالی توام با بهروزی و توفیق را برای همگان از درگاه ایزد منان آرزو دارم. امید که در سایه تلاش، همت و همدلی همه علاقه‌مندان به توسعه خراسان جنوبی، سالی پرخیر و برکت پیش‌رو داشته باشیم.