فرماندار نهبندان مطرح کرد:
لزوم مشارکت جدی مردم نهبندان برای مهار کرونا

بیکی با اشاره به تغییر وضعیت سفید نهبندان به قرمز، گفت: مردم، اصناف و اماکن مذهبی نهبندان باید برای مهار کرونا، مشارکت جدی داشته باشند.

«مجید بیکی» صبح امروز (۱۷ خرداد) در ستاد شهرستانی مدیریت کرونا، با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: خون شهدا ثمره پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است.
فرماندار نهبندان افزود: بعد از اعلام تست مثبت ۱۲ کرونایی در نهبندان، مردم باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
بیکی با اشاره به اینکه در پیک و مرحله اول بیماری نوپدید و ناشناخته کرونا شهرستان نهبندان موفق عمل کرده است، گفت: این مورد، نتیجه همراهی های بی نظیر مردم و اقدامات ستاد کرونای شهرستان بود که باید در پیک دوم کرونا با جدیت بیشتری دنبال شود.
بیکی با بیان اینکه بیش از سه ماه از شیوع رسمی بیماری کرونا گذشته است، افزود: باید فرهنگ مقابله با کرونا را فرا گرفته باشیم چرا که محدودیت ها و ممنوعیت هایی در زندگی وجود دارد که بر سیستم اقتصادی، اداری تاثیر گذاشته است مردم باید این همراهی را استمرار بدهند.
وی تصریح کرد: در وضعیت قرمز شهرستان نهبندان، دست یاری به سمت مردم دراز می کنیم؛ خطر سفید شدن شهرستان سبب زندگی عادی مردم در شرایط کرونایی بود ولی این عادی گرفتن، اشتباه راهبردی و خطرناکی بود که باید مجددا به مردم گوشزد کنیم و از آن ها بخواهیم که امروز در قبال مسئولیت های اجتماعی کرونا، مشارکت و همراهی کنند.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: شهرستان نهبندان امروز از وضعیت استان های مجاور خود هم متاثر شده است لذا در شرایط قرمز نهبندان باید پروتکل های بهداشتی با شدت بیشتری رعایت شود.
بیکی از برخورد لازم و قاطع با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند خبر داد و افزود: محدودیت های کنترلی در روستاهای آلوده به کرونای نهبندان اعمال می شود.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، نیروهای هلال احمر، نیروی انتطامی و شبکه بهدشت در ورودی روستاهای آلوده به کرونا مستقر و کنترل هایی را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: وضعیت نهبندن از سفید به قرمز تغییر کرده است و تشدید نظارت ها در اماکن مذهبی، صنوف و اماکن پر تردد انجام می شود و رستوران ها باید به شکل بیرون بر، غذا طبخ کنند.