مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی گفت: ۳۹ هزار و ۴۴۳ متر مربع از اراضی بنیاد مستضعفان در سال گذشته برای ارائه خدمات عام‌المنفعه در این استان واگذار شد.

محمدعلی بیجاری افزود: ۱۰ هزار متر مربع از اراضی شرق دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به صورت رایگان واگذار شد.

وی گفت: همچنین ۲۹ هزار و ۴۴۳ متر مربع از اراضی واقع در حاشیه جاده “بند دره” به شهرداری بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برای تعریض، آماده‌سازی و زیباسازی مسیر ورودی منطقه گردشگری بند دره به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به صورت عام‌المنفعه واگذار شد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی ادامه داد: این نهاد سال ۹۸ به عنوان معین اقتصادی و محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان انتخاب شد و اقدامات عمرانی چشمگیری توسط بنیاد علوی در این شهرستان مرزی در راستای رفع محرومیت و ارتقای زیرساخت‌های منطقه در حال انجام است.

وی گفت: اسفند سال گذشته نیز در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه در استان خراسان جنوبی هزار بسته معیشتی و هر بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان توسط این نهاد بین افراد نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.