رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند از افتتاح بزرگترین اقامتگاه بوم گردی خراسان جنوبی واقع در روستای چهارده بالا تا پایان امسال خبر داد.

 حسنعلی فولادی گفت: ظرفیت طبیعی، تاریخی و زیست بوم روستایی شرایطی را فراهم کرده تا شهرستان بیرجند در بوم گردی حرفی برای گفتن داشته باشد و راه اندازی این اقامتگاه‌ها می‌تواند مسیری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و بهترین فرصت برای اشتغال زایی باشد.

وی افزود: بوم گردی شرایط خاصی دارد که علاوه بر اینکه اقامت در روستا و اشتغال را فراهم می‌کند، می‌تواند تبدیل به یک جاذبه گردشگری   شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند ادامه داد: این مجموعه با امکانات کافی و با هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال با همکاری   بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی به بهره برداری خواهد رسید.

فولادی بیان کرد: این واحد بوم گردی در مساحت تقریبی ۳۰۰۰ متر مربع شامل؛ ۲۵ سوئیت، رستوران سفره خانه سنتی، مسجد و بازارچه فروش صنایع دستی و سوغات محلی است.

وی یادآور شد: این پروژه تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می‌شود راه‌اندازی این مجموعه زمینه اشتغال برای بیش از ۳۰ نفر را فراهم کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله