#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا که مرحله اول آن از ۲۱ آذر ماه جاری آغاز شد، دارای پیوست رسانه‌ای است و باید در مسیر اجرا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در نود و دومین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: مصون‌سازی جامعه تنها با اجرای کامل طرح مدیریت هوشمند کرونا محقق می‌شود.

وی گفت: از روز گذشته مرحله اول طرح آغاز شد و براساس چارچوب و دستورالعمل‌های صادر شده، در همه ابعاد به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند کرونا با هدف مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری از طریق تبادل اطلاعات برخط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در حفظ و صیانت از سلامت شهروندان اجرا می‌شود و بخش مرتبط با کمیته اطلاع‌رسانی، پیوست رسانه‌ای طرح است که ضرورت‌ها، رویکردها، اهداف، وظایف و تکالیف و ملاحظات رسانه‌ای آن تعریف شده است.

وی آماده‌سازی و اقناع افکار عمومی درخصوص هوشمندسازی طرح، مدیریت تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کرونا و استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت بیماری همه‌گیر را جزو اهداف پیوست رسانه‌ای عنوان کرد که همراه با طرح ابلاغ شده است.

نبی‌زاده گفت: توجه به کارکرد کشورهای پیشرفته در به‌کارگیری فناوری‌ها، استفاده از سامانه امید برای غربالگری سریع و هوشمندانه، توجه به خدمت دهنگان، خدمت گیرندگان و محیط خدمت، توجه به غربالگری مستمر و واکسیناسیون، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و اقناع عمومی برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک از دیگر اهداف این طرح است.

وی افزود: جلوگیری از نشر اخبار متناقض و مدیریت حجم اطلاعات غیرضروری، حفظ آرامش روانی جامعه و پرهیز از ایجاد هراس و اضطراب، جلوگیری از انتشار هرگونه خبر و عکس که جلوه‌هایی از همراهی نکردن با اجرای طرح دارد و خودداری از بازنشر القائات جریانات معاند نیز باید مدنظر باشد.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: خودداری از انتشار هر گونه اطلاعات خبر و عکس با هویت نامعلوم، انتشار نظرات افراد غیرمسئول و غیرمتخصص و مراقبت از دامن زدن به دوقطبی‌سازی “سلامت و آموزش” از جمله ملاحظاتی است که رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی گفت: با اجرای طرح “مدیریت هوشمند کرونا بر بستر سامانه امید” می‌توان با کمترین هزینه و امکانات، بیماری را کنترل کرد لذا اجرای کامل به کوشش همه ما برای معرفی طرح و ترغیب همه ساختارها به رعایت دستورالعمل‌های آن، نیاز دارد.