مکتب‌خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

 در این مراسم که صبح پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه جاری انجام گرفت، جمعی از مسئولان کشوری و استانی و هنرمندان حضور داشتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم، ضمن قدردانی از همکاری های اداره کل میراث فرهنگی برای اختصاص دادن بخشی از باغ جهانی اکبریه به این مکتب‌خانه، عنوان کرد: بستری برای فعالیت و احیای هنرهای بومی و خصوصا موسیقی نواحی و مقامی استان فرآهم شده است.

ناصر نبی زاده با اشاره به این که برای حفظ نواهای موسیقی خراسان جنوبی و گسترش آن در بین علاقه مندان و جوانان ، تلاش های بسیاری صورت گرفته است، ادامه داد: خوشبختانه قدم اولیه برای تحقق این منظور، برداشته شده و نیاز به حمایت های گسترده تر و فضاهای وسیع تری نیز دارد .
وی از بخش های مختلف همچون استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارتخانه تقاضای همکاری ویژه برای توسعه این مجموعه را داشت و افزود: این هنرها با قدمتی طولانی در زندگی ما فعال بوده و میراث گرانبهای اجداد ما هستند که باید حفظ شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که با هجوم بخش های فرهنگی غیر ایرانی مواجه هستیم ، اولویت حمایت از هنرهای بومی و نواهای مقامی و سنتی است.