تبیین صحیح و دقیق اقدامات امیدآفرین از رسانه‌ها انتظار می‌رود و در مورد برنامه حضور هیات دولت در استان وضعیت‌ها گفته شده ولی نیاز است تحلیل‌های این وقایع هم صورت گیرد.

 سید محمدرضا طالبی  در چهلمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان که با دستور کار مناسبت‌های دی ماه برگزار شد، به سخن مقام معظم رهبری در نخستین دیدار رئیس‌ جمهور و اعضای دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت احیای اعتماد و امید در مردم اشاره کرد و افزود: اصل صحبت مقام معظم رهبری بر امیدافرینی، اعتمادسازی و صادق الوعد بودن مسئولان است.

وی با اشاره به اولین سفر دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور که ۲۴ و ۲۵ آذر امسال به خراسان جنوبی انجام شد، گفت: معاندین و دشمنان از اول کار دولت به دنبال این بودند که پیام‌های ناامید کننده نسبت به نظام و مسئولان را بین مردم القا کنند اما تجمع مردمی در استقبال از رئیس جمهور نشان داد که این ذهنیت دشمنان و معاندین داخلی و خارجی نظام یک توهم بیش نبوده و از طرفی موجب دلگرمی نیروهای مردمی و انقلابی در سراسر کشور شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از حضور مردم در این اجتماع بزرگ به شخص آیت الله رئیسی بر می‌گردد که در بین مردم شخصیت محبوب و صادقی دارند و این رویکرد مردم نشان می‌دهد که با آنان باید صادقانه صحبت کنیم، وعده‌ای که می‌دهیم را عملی کنیم و اگر جایی هم نمی‌توانیم به وعده داده شده عمل کنیم برای مردم توضیح بدهیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی خوبی در این سفر شکل گرفت، رسانه‌ها و صدا و سیما به‌خوبی پای کار بودند و تصاویر امیدبخشی از استان به کشور مخابره شد.

طالبی گفت: با وجود زحمات رسانه‌ها اما تصویری که در بخش‌های خبری ملی پخش شد، خیلی گویای حجم از جمعیت مردم نبود و انتظار می‌رفت رسانه ملی در این خصوص پوشش بهتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: دشمن دیگر نمی‌تواند تبلیغات سوء علیه نظام داشته باشد و در رسانه‌های خود القا کند که مردم همراه نظام نیستند، مردم خراسان جنوبی با حمایت و استقبال باشکوه خود از رئیس جمهور و هیات دولت تودهنی محکمی به معاندین و دشمنان وارد کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی الگویی برای استان‌های دیگر شد و مردم ایران مردمی هستند که در بزنگاه‌ها همراه نظام هستند، با وجود اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند اما در جایی که ببینند دشمن می‌خواهد به اصل نظام ضربه وارد کند یا ولی فقیه را هدف قرار داده منسجم پای کار دفاع از نظام و انقلاب و رهبری هستند.

وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به منطقه محروم لانو سربیشه گفت: مردم آن مناطق وقتی رئیس جمهور را دیدند، می‌گفتند تنها خواسته ما دیدار از نزدیک با رئیس جمهور است و بسیار از این دیدار چهره به چهره خوشحال شده بودند.

طالبی با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در لانو صحنه‌های منحصر به‌فرد داشت، افزود: این حضور پیام‌های مهمی برای خیلی از معاندینی داشت که به دنبال رواج ناامیدی بین مردم بودند لذا باید قدردان مردم باشیم.

وی با تشکر از صدا و سیمای استان، رسانه‌های مکتوب و مجازی برای پوشش خوب خبرهای سفر استانی رئیس جمهور گفت: اجتماعی‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام و دولت از رسانه‌ها انتظار می‌رود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اتفاقات بزرگی با وجود بدهی کلان دولت قبل و خالی بودن خزانه هنگام تحویل دولت، طی یک سال و نیم فعالیت دولت سیزدهم در کشور رقم خورده که چتر حمایتی بیمه‌ها، اعطای تسهیلات اشتغال و کسب و کار، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، ارائه سود سهام عدالت و افزایش رفاه و معیشت کارگران و بازنشستگان از جمله آنهاست.

وی شناسایی و حمایت از حیات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار که یکی پس از دیگری در حال برگشت به چرخه تولید هستند، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، مهار موفق کرونا با وجود جولان آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی، تولید واکسن در کشور، تامین هزینه‌های توانبخشی افراد دارای معلولیت، راه‌اندازی صندوق بیمه بیماران خاص و ناباروری و فراگیر شدن بیمه‌های درمانی از دیگر اقدامات برشمرد.

طالبی گفت: نظام طبقه‌بندی حقوق پرستاران و معلمان که سال‌های سال همه فقط شعار آن را داده بودند، این دولت انجام داد، تامین زنجیره غذایی، اقدامات محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های دیپلماسی بین‌المللی که اکنون در حال انجام است، بخش کوچکی از فعالیت‌های انجام شده توسط دولت سیزدهم در کمتر از یک سال است.

وی با بیان اینکه افزایش امید و اعتماد در بین مردم از وظایف رسانه‌های انقلابی است گفت: علاوه بر این انتظار داریم که مدیران گزارش اقدامات انجام شده را به مردم و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید مراقبت شود سخنان و مطالب اعتمادسوز و مغایر با جذب حداکثری گفته نشود افزود: نباید در بین مردم اقداماتی انجام یا حرف‌هایی زده شود که مخل انسجام باشد و این امیدی که در بین مردم شکل گرفته را به ناامیدی سوق دهد.

وی با اشاره به مناسبت‌های دی ماه گفت: سالروز شهادت سردار دل‌ها، هفته بصیرت، وفات حضرت ام‌البنین، هفته فرهنگی خراسان جنوبی همچنین هفته گرامیداشت مقام زن از مناسبت‌های دی ماه است که باید خوب به آن پرداخته شود.

طالبی تاکید کرد: انتظار می‌رود در این مناسبت‌ها رسانه‌ها طوری برنامه‌های ویژه دی ماه را پوشش دهند که خط تخریبی دشمن به چشم نیاید.

وی افزود: مجموعه‌های فرهنگی استان شخصیت‌هایی از جمله آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران را برای مناسبت‌های دی ماه دعوت کردند که باید به نحو احسن پوشش داده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه تدفین شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: هیت‌های مذهبی به جای برپا کردن برنامه‌های محفلی کوچک و بخشی در این روز، یک برنامه منسجم و پرمحتوا را با حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام در استان برنامه‌ریزی کنند که مجدد در سطح کشور و حوزه بین‌الملل دیده شود.

وی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب مانند مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا خنثی‌کننده نقشه‌های شوم دشمنان است و باعث تقویت انسجام و وحدت می‌شود.