نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مهمترین مساله‌ای که حق را از باطل جدا می‌کند، تبیین درست است و باید به‌صورت علمی، تخصصی و کارشناسی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در اجلاسیه استادیاران صالحین و فرماندهان نواحی بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: اما این کار کم اتفاق می‌افتد و به این دلیل کسانی که در سطح تشخیص لازم هستند مساله را به‌طور ویژه و پژوهشی، مورد بررسی و تحقیق قرار دهند و نتیجه را به بقیه ابلاغ کنند.

وی اظهار داشت: در قرآن کریم هم آمده که وقتی حق به معنای کلمه در مقابل باطل به معنای کلمه قرار گیرد، مهلت نمی‌دهد و باطل را می‌کوبد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما در صحنه‌های میدانی چه در تاریخ، چه دوران معاصر می‌بینیم حق و باطل با هم درگیر هستند اما برای پیروزی مطلق چنین فرصتی به حق داده نشده و منتظر آن روز هستیم که شدنی است.

وی افزود: رمز آن با استفاده از این آیه کریمه و برخی اخبار و روایات، خیلی پیچیده نیست و دسته‌ای که بعضی حق و بعضی ناحق است موجب ابهام می‌شود که معنایش این است اگر اینها به‌صورت صحیح جداسازی شوند به باطل هیچ مهلتی داده نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برای این کار خوب است افرادی به‌صورت شناخت مکتبی و نه مورد شخصی یا جمعی، همه لوازم هر مکتب را در یک جدول قرار دهند و سپس تبیین شود.

وی اظهار داشت: اگر در مکتبی، اصالت توحید مطرح است و در این مکتب سیر نوع بشر باید الی الله یعنی به سمت کمال مطلق باشد، هر فضیلت و کمالی مظهر اسمای الهی می‌شود.

امام جمعه بیرجند افزود: لازمه صحیح این ادعا به عنوان مکتب توحید به‌صورت علمی این است که همه فضایل از جمله صدق، اخلاص، عبودیت، کرامت، سخاوت و محبت در آن وجود دارد و تبیین اینها کار یک جمع عالم و عارف سیر کرده در این سفر است که به‌صورت جامع مکتب توحید با لوازم آن را که کاملا علمی است در یک جدول مطابق با وحی، علم، فلسفه و عرفان پیاده کنند.

وی گفت: از آن سو مکتبی که اصالت ماده است، لوازم‌اش به‌طور دقیق که واجد همه رذایل منهای همه فضایل است، گردآوری و تبیین شود و این یک ادعا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: جاهایی که شبهه ایجاد می‌کند، جایی است که فرد یا افراد مدعی مکتب توحید عملا پایبند نبوده‌ یا از نظر فکری، تادیب و تربیت نقص داشته‌اند و زندگی آنان مخلوطی از حق و باطل می‌شود که جداسازی آن کار مشکلی است.

وی گفت: از طرفی ممکن است کسی که اصالت ماده است اما خارج از این تفکر و اندیشه عادات نیکویی داشته باشد که آن عادت ربطی به مکتب ندارد لذا کارشناس به معنای دقیق جدولی را درست کند و همه لوازم آن گفته و ادعا را به اصل حکم ملحق کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این صورت برای فرد یا افرادی جای ادعای حق باقی نمی‌ماند که دم از حقوق، حقوق بشر، حقوق زن و حقوق شهروند بزنند زیرا اساسا به حقی قائل نیست که از حق دم بزند.

وی با اشاره به اینکه هر حقی از جانب خداوند سرچشمه می‌گیرد افزود: مکتبی که برای انسان، اصالت در لذت را قائل است، لوازمی دارد و از قاطع‌ترین لوازم‌اش این است، انسانی که از آن سو در مقام قرب به خدا و حیات طیبه اوج می‌گیرد، با این تفکر بدون اغراق با چه تعبیری سقوط می‌کند و این یک واقعیت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این در حالی است که طرفداران مکتب‌های مختلف از این حرف‌ها بی‌خبرند و ما نتوانسته‌ایم، تبیین کنیم لذا طرف مقابل شعار معنویت، عدالت و حقوق می‌دهد و مخاطب که جاهل است، متوجه نمی‌شود چه کسی درست می‌گوید.

وی اظهار داشت: اما سران مکتب‌ها این حرف‌ها را متوجه می‌شوند و از برنامه‌هایشان این است که جوامع را فاسد کنند و سپس بر آنها مسلط شوند لذا استعمار از ۲۰۰ سال قبل هرجا قدم گذاشته کارش گسترش مواد مخدر، شراب، فحشا و منکرات، سوءاستفاده و انواع رذالت‌ها و قانون‌شکنی‌ها بوده است.

امام جمعه بیرجند افزود: از آن سو نسبت به حذف انسان‌های با فضیلت، با کمال و اندیشه و اراده مشابه کاری که رضاخان کرد، اقدام می‌شود چون آن مکتب با فضیلت، علم، اندیشه و اراده نمی‌سازد و برای هموار شدن راهش باید انسان‌های فهمیده از بین بروند، حوزه‌های علمیه، وعظ و خطابه، عزاداری برای امام حسین (ع) و تدریس تعطیل شود.

وی گفت: صدام را مسلط می‌کنند که شاید قرن‌ها طول بکشد افرادی مثل معلم ثانی، ابوعلی سینا تا آیت الله صدر را داشته باشیم و صدام او را زیر شکنجه می‌کشد چون با وجود انسان‌های فهمیده، صالح، متعهد و با اراده نمی‌شود مکتب مادی را جلو برد و اینها مانع هستند که باید برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: جنگ هشت ساله را تحمیل کردند و مقدمه جنگ فرهنگی بود که الان در اوج آن هستیم یا آنچه در تعرض به خاندان اهل بیت (ع) اتفاق افتاد این رذالت‌ها لازمه آن نوع تفکر است که اندیشه، فضیلت، عقیده و ایمان را مزاحم خود می‌دانند چون حرفی برای گفتن ندارند.

وی افزود: بنابراین به‌صورت تتبع و تخصص، مکتب‌های مختلف در جدول قرار گیرد، به دنیا ارائه و سپس تبیین شود شاید با فهم این مطلب خیلی‌ها از نیمه راه ضرر و خسران عمرشان برگردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که حق و باطل از هم جدا نشوند جریان همین طور است و مزاج جامعه تب و لرز دارد که امیدواریم برای این پیشنهاد داوطلبان مناسبی پیدا شوند و به‌صورت کار گروهی و تخصصی کار کنند و نتیجه را به شبکه صالحین ارائه دهند.

وی از شبکه صالحین به عنوان علمای دین و پاسداران ارزش‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: دشمن با جامعه علمای دین و پاسداران دین، این همه دشمنی می‌کند و در دشمنی خود نیز کارشناس است که امیدواریم در سایه همین برنامه‌ها یک کارشناسی برای نوع بشر که امروز گرفتار شده، انجام شود چون فقط بحث ایران و یک کشور مطرح نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: پادزهر جهل، خودپرستی و شهوت‌پرستی علمای دین و پاسداران ارزش‌های دین مبین اسلام هستند.