رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حل مشکلات بهداشتی درمانی خراسان جنوبی، بهبود ارائه خدمات به مردم و ارتقای شاخص‌های نظام سلامت نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی است.

د، سید محمد موسوی میرزایی و هیات همراه متشکل از معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیر بودجه این دانشگاه در پایان سفر دو روزه به تهران، با جمعی از اعضای کمیسیون‌ تلفیق بودجه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشستی مشترک دیدار و رایزنی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این نشست که با محوریت بررسی وضعیت بودجه دانشگاه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار شد، با قدردانی از حمایت‌های نمایندگان ۲ کمیسیون مذکور از دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرصتی که در اختیار این دانشگاه قرار گرفت، گفت: با توجه به موقعیت خاص خراسان جنوبی و مشکلات و کمبودهایی که در حوزه بهداشت و درمان استان وجود دارد، نیازمند تقویت منابع مالی و انسانی هستیم.

وی خواستار توجه ویژه به حوزه سلامت خراسان جنوبی به‌ویژه در مناطق مرزی و محروم استان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز هدف از برگزاری این نشست را رایزنی با نمایندگان مجلس درباره همراهی و کمک در تصویب پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در لایحه ۱۴۰۲، بررسی لایحه بودجه دانشگاه در قالب اعتبارت عمومی هزینه‌ای، ترمیم کسری اعتبارات و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای عنوان کرد.

حسین دهقانی گفت: براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، بودجه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: اصلاح ایرادات و اشکالات مطرح شده و لحاظ کردن پیشنهادات وزارت بهداشت می‌تواند کمک شایانی به ما در ارائه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی درمانی باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هم گفت: سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه‌ای تحت عنوان کمک به تغذیه و رفاه دانشجویان وجود نداشته که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شده است.

محمدرضا رئیسون افزود: ولی اعتبارات لحاظ شده پاسخگوی هزینه‌های مربوطه نیست و کمتر از ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز است که درخواست اصلاح داریم.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و اعلام حمایت از حوزه سلامت کشور، برای مساعدت در مسیر ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی خراسان جنوبی قول مساعد دادند و تاکید کردند که در جهت رفع ایرادات و اشکالاتی که از سوی دانشگاه مطرح شد، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند.

بنا به این گزارش “علی اصغر باقرزاده” نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد و رضا آریان‌پور نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش به عنوان اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هستند به همراه “سلمان اسحاقی” نماینده مردم قاینات و زیرکوه دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست حضور داشتند.

دیدار اختصاصی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حجت‌الاسلام “مجید نصیرایی” نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ پایان بخش سفر رئیس دانشگاه و هیات همراه به تهران بود.