مسئول بسیج رسانه خراسان‌ جنوبی روز شنبه در نشست با سخنگوی دولت گفت: در فضای کنونی جامعه ما از دشمنان خارجی و برخی بدخواهان دولتی توقع جهاد تبیین نداریم اما جمعی از فعالان عرصه انقلاب و جبهه فرهنگی به جای اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب دستاوردهای نظامی اسلامی را تبیین کنند ژست روشنفکری منتقدانه به خود گرفته‌اند.

سجاد رضایی افزود: برخی از این افراد به تدبیر برخی از کارشناسان رسانه‌ای که سخن منفی، ۷۰ درصد، مخاطب را بیشتر جذب می‌کند بیشتر به دنبال جذب مخاطب برای خود هستند و این فضای جهاد تبیین را جدی نگرفتند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری که به سیاه‌نمایی بیانجامد فعالیت در جبهه دشمن است، تصریح کرد: در جنگ رسانه‌ای تمام عیار هستیم که دشمن بتواند مردم را ناامید و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد.

وی عنوان کرد: ما درگیر جنگ اََبر روایت هستیم که می‌خواهد ناکارآمدسازی نظام را در حوزه‌های مختلف نشان دهد و گاهی برخی فعالیت گروه‌های رسانه‌ای ما تبدیل به تکمیل شدن پازل دشمن می‌شوند و متاسفانه این اتفاق خوبی نیست.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموعه بسیج رسانه و فضای مجازی بسیج استان بر اساس جهاد امیدآفرینی برنامه‌های مفصلی از جمله اردوهای راهیان پیشرفت به همت خانه مطبوعات و استانداری اجرا کردیم.

وی با اشاره به اجرای پویش «خبر امید» در خراسان جنوبی، عنوان کرد: تاکنون اجرای بیش از ۲۰۰ پویش در سطح فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای و انتشار اخبار امیدآفرین در سطح استان و ملی را پیگیری کردیم.

وی گفت: رویداد رسانه‌ای جام امید با نگاه تولید محتوا را برای امیدآفرینی در سطح استان برگزار می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه الگوی راهبرد رسانه‌ای در سطح کشور تدوین شود، افزود: باید روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی آموزش تخصصی ببینند و از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی در حوزه تجهیزات حمایت جدی صورت گیرد.

فعالان فرهنگی خراسان جنوبی در دیدار با سخنگوی دولت چه گفتند؟

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اختصاص یارانه مطبوعات و سایت‌های خبری برای استان‌های کم‌برخوردار باید امتیاز ویژه قائل شوند.

وی عنوان کرد: الگوی راهبردی برای رسانه‌های غیررسمی و فضای مجازی و تربیت نیروهای متخصص رسانه‌ای برای فعالیت در عرصه جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی ایجاد شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور