#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان، گفت: ۴۰ پروژه مهم در بخش بهداشت و درمان در استان آغاز شده و آمادگی داریم با تخصیص ۶۰ میلیارد تومان این پروژه‌ها را به پایان رسانده تا شاهد جهش خوبی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان باشیم.

محمدصادق معتمدیان، امروز سه شنبه ۱۹ فروردین در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور با تقدیر از مدیریت هوشمندانه دولت در مواجهه با بیماری کرونا اظهار کرد: دولت در شرایط بسیار سخت مقابله با کرونا، به همه ابعاد موضوع توجه کرده و علاوه بر اولویت داشتن سلامت مردم، مسائل اجتماعی، اقتصادی و معیشتی نیز مورد توجه واقع شد که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با حمایت دولت، در حوزه بهداشت و درمان استان اتفاقات خوبی رخ داده و تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۹۰۰ مورد به ۱۵۱۸ تخت و در بخش آی سی یو و سی سی یو نیز از ۷۰ تخت به ۱۲۷ تخت افزایش یافته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه همه استان اعم از شهر و روستا تحت پوشش شبکه‌های بهداشتی قرار دارند، گفت: ۴۰ پروژه مهم در بخش بهداشت و درمان در استان آغاز شده و آمادگی داریم با تخصیص ۶۰ میلیارد تومان این پروژه‌ها را به پایان رسانده تا شاهد جهش خوبی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان باشیم.

معتمدیان افزود: با توجه به اینکه غرب خراسان جنوبی در کریدور شرق کشور واقع شده، ترددها زیاد است به گونه‌ای که در سال گذشته پذیرای سه میلیون گردشگر در غرب استان با محوریت طبس بودیم، اما امسال با تدابیر صورت گرفته ۷۳ درصد کاهش تردد را شاهد بودیم که این میزان در ایام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ۹۳ درصد رسید.

وی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی اعتماد خوبی به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا دارند و نمونه این همراهی بی نظیر را در روز طبیعت شاهد بودیم.

معتمدیان ادامه داد: بخشی از همراهی و همدلی مردم ناشی از هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین اطلاع رسانی مطلوب صدا و سیمای استانی است که میان مردم مرجعیت پیدا کرده بوده است و در این مسیر تلاش کرده‌ایم آسیب‌های فضای مجازی را به
حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر آمادگی کامل برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از ۲۳ فروردین خاطرنشان کرد: با توجه به همراهی و همدلی خوب اصناف و مردم استان، آمادگی کامل برای پیشبرد سیاست‌های ستاد ملی مدیریت کرونا وجود دارد و از روز شنبه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی طرح جدید اجرا خواهد شد.

معتمدیان تامین اقلام بهداشتی مردم و مراکز درمانی را از اولویت‌های استان برشمرد و افزود: با واردات مواد اولیه از جمله الکل و تغییر خطوط تولید، بخش عمده نیازهای مراکز درمانی و مردم را تهیه کردیم و در حال حاضر روزانه یک هزار ماسک N95 در استان تولید می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت مرزی بودن استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۰ درصد از صادرات جمهوری اسلامی ایران از مرز ماهیرود در خراسان جنوبی انجام می‌گیرد و از محدود مرزهایی هستیم که در این ایام یک ساعت تعطیلی نداشته و با وجود فعالیت دو هزار کارگر در سه مرکز اقتصادی مرز ماهیرود، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در مرز رخ نداده است.

معتمدیان ادامه داد: سال گذشته ترانزیت کالا به افغانستان ۴۲۸ درصد افزایش یافت و ۴۴ درصد نیز افزایش حجمی صادرات صورت گرفت و شرایط به گونه ای است که از سوی افغانستان درخواست ۲۴ ساعته شدن فعالیت در مرز را داریم.

وی با تقدیر از حمایت‌های ویژه دولت از طرح‌های توسعه‌ای در خراسان جنوبی، اظهار کرد: سال گذشته برای خراسان جنوبی سالی طلایی بود و با وجود همه محدودیت‌ها، پروژه‌های بزرگی همچون راه‌آهن آغاز شد و در بخش راه ها نیز با حمایت سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات حداکثری به استان تزریق شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز آمار، در فصل تابستان، پاییز و زمستان که اخیراً اعلام شد، استان خراسان جنوبی در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول کشوری را کسب کرد که حاصل حمایت های دولت و تزریق اعتبارات چند برابری در بخش زیرساخت‌های استان بود.

رئیس جمهور نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی، مدیران، پزشکان و کادر درمانی استان خاطرنشان کرد: مردم نباید احساس کنند که شرایط معمولی است و دوران کرونا به پایان رسیده، بنابراین نیازمند همراهی همه مردم و اصناف در اجرای خوب و دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی هستیم.