#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: تصادفات جرحی در این استان از ابتدای امسال ۲۳ درصد، تصادفات خسارتی ۲۰ درصد و فوتی ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 سردار ناصر فرشید روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: از ابتدای امسال ۱۶ نفر در معابر شهری و ۱۲۴ نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تصادفات از دغدغه‌های مهم پلیس است گفت: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ فقره تصادف درون شهری در سال جاری ثبت شده و تصادفات برون شهری نزدیک به هزار و ۹۰۰ فقره بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۷۶.۵ درصد تصادفات درون شهری خسارتی و ۲۳.۵ درصد فوتی بوده است همچنین ۵۵ درصد تصادفات جاده‌ای خسارتی، ۳۷ درصد جرحی و ۷ درصد فوتی بوده است و سازمان‌هایی در فرهنگ ترافیک و  تردد خودروها سهم دارند که باید به این آمار توجه ویژه کنند.

وی گفت: ۵۷ درصد تصادفات در راه‌های اصلی و ۵۳ درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده است.

سردار فرشید با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۴۱۹ هزار خودرو اعمال قانون شده است افزود: بیش از سه هزار دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد تصادفات استان در محور دیهوک – فردوس و یزد – طبس رخ داده است گفت: بیشترین فوتی‌ها و تصادفات در محورهای زابل – نهبندان – سربیشه و قاین – بیرجند با رقم ۶۴ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به کشف بیش از ۱۵ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد کشفیات تریاک، ۶ درصد حشیش، دو درصد هروئین و ۶ درصد مواد صنعتی بوده که از مرزهای شرقی به سمت استان‌های مرکزی حمل شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۴۹ باند مواد مخدر منهدم و بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو توقیف شده و بیشترین کشفیات در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، قاینات، خوسف و طبس بوده است.

سردار فرشید با اعلام اینکه بیش از ۹۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از ابتدای سال کشف شده است گفت: تنها در یک عملیات ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد و نهبندان، طبس، سربیشه، قاینات و خوسف بیشترین کشفیات را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال جرایم فضای مجازی ۴۴ درصد افزایش داشته است ادامه داد: ۸۷ درصد این جرایم کشف شده که ۵۰ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای، ۲۰ درصد برداشت‌های اینترنتی، هشت درصد نشر اکاذیب، سه درصد مزاحمت‌های اینترنتی و بقیه سایر جرایم است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افزایش پنج درصدی وقوع سرقت‌ نیز خبر داد و گفت: از ابتدای امسال توانستیم ۷۱ درصد سرقت‌ها را در استان کشف کنیم و بیش از هزار و ۴۰۰ سارق دستگیر شده‌اند که چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی گفت: شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات، درمیان و فردوس بیشترین سرقت را معادل ۸۹ درصد به خود اختصاص داده‌اند.

سردار فرشید با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از ۱۰ هزار نفر در رابطه با انواع جرایم در خراسان جنوبی دستگیر شده‌اند افزود: ۳۲ درصد این افراد در ارتباط با مواد مخدر، ۱۴ درصد سرقت و ۱۲ درصد قاچاق کالا بودند.

وی گفت: ۹۳ درصد دستگیرشده‌ها مرد بوده‌اند، ۷۷ درصد بین ۱۵ تا ۴۴ سال سن داشتند، ۵۶ درصد شاغل هستند، ۷۸ درصد تحصیلات دیپلم به پایین بوده و یک درصد تحصیلات عالی داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ فقره گذرنامه در سال جاری صادر شده است ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ شماره‌گذاری خودرو و موتور سیکلت نیز انجام شد.

وی درباره خدمات مشاوره و مددکاری پلیس گفت: بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر به مشاوران و مددکاران مراجعه کردند که ۷۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران به صلح و سازش منجر شده است.