رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: فرآیند رسیدن به گزینه نهایی شانا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مطابق دستورالعمل و رای جمعی صورت گرفته و هیچ گونه اعمال نظر شخصی درآن نبوده است.

، حسن خسروی امروز در نشست خبری اظهارداشت: باید کاری کنیم که شور انتخابات به حدی باشد که دشمن نتواند این حضور و مشارکت را انکار کند.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز در این مدت همه توانش را برای معرفی نامزدهای مورد تایید به کار بسته است افزود: در شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان جنوبی در این مدت به روی همه نامزدهای انتخابات باز بوده است. هر نامزد انتخاباتی که بخواهد مورد تایید شواری ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی باشد باید مرام نامه و میثاق نامه این شورا را امضاء کند که اگر این شورا از وی بخواهد به نفع فردی کنار برود این کار را بکند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: نامزد مورد تایید این ائتلاف باید ۴ مرحله را پشت سربگذارد. در ابتدا نامزدهای انتخابات مجلس در مجمع شهرستانی ثبت‌نام می‌کنند بعد از مصاحبه و ارائه برنامه‌ها از سوی این مجمع به مجمع استانی معرفی می‌شوند.

خسروی بیان کرد: افراد معرفی شده به کارگروه استانی مجمع که اعضای آن از افراد خبره هستند باید دو سوم رای این کارگروه را از آن خود کنند اما اگر این افراد در کارگروه استانی دو سوم آرا را کسب نکردند به شانای مرکزی معرفی می‌شود که در مرکز آرای لازم را کسب کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه شواری ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نامزد آن قطعی شده و محمدرضا رئیسیون است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف نیز نامزدی دو سوم آرا را در شانای استان کسب نکرد، تصریح کرد: این شورای ۳ نفر را به شانای مرکزی معرفی کرد که در نهایت سردار علی مولوی حقیقی نامزد قطعی شانا شناخته شد.

خسروی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، سرایان و بشرویه نیز خیلی دیر پای کار آمدند که ۲ نامزد یعنی حجت الاسلام مجید نصیرایی و محمدرضا رجبی‌مقدم از سوی شانا معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه هم نامزدی به عنوان شاخص معرفی نشد.

حسین اژدری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: از ۱۱۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۶ نفر آنها به شانا مراجعه کردند که نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد داوطلبان این دوره از انتخابات به این شورا مراجعه داشته‌‌اند.

به گفته وی از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۲ نفر به این شوار مراجعه داشته که از این تعداد ۱۴ نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند و یک نفر هم میثاق نامه شانا را امضاء نکرد.

وی ادامه داد: براساس شاخص‌ها ۶ نفر مورد تایید شانای استان قرار گرفتند که دو نفر از آنها رای مساوی داشتند و ۳ نفر از آنها نیز به مجمع استانی معرفی شدند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تعداد نامزدهای مراجعه کننده در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه را ۷ نفر، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه را ۴ نفر و زیرکوه و قاینات را نیز ۷ نفر اعلام کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور