نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جمهوری اسلامی یک سیستم واقعا هوشیار، بیدار و دشمن شناس و دارای آینده‌ای مشخص است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از روحانیون استان ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن ماه شعبان المعظم افزود: به همین دلیل دشمنان به هیچ نحو با جمهوری اسلامی کنار نمی‌آیند چون هم آنها در خباثت‌شان هوشیار هستند و هم توجه دارند که سیستم جمهوری اسلامی در روند خود هوشیار است.

وی گفت: دنیای امروز دو قطب شده است؛ یک قطب اسلام مظلوم است که توسط خود مسلمان‌ها نسبت به آن بی‌مهری می‌شود و نمی‌فهمند، آن طرف هم که به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها که بدتر از همه مکر و حیله و شبهه است را روی میز دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان به انواع و اقسام و اسم‌های مختلف از قبیل نفوذ و مشکلات اقتصادی طرح‌های خود را اجرا می‌کنند و در همه جا اره به دست گرفته‌اند و در حال بریدن این درخت کهن هستند؛ این مسلمان‌ها و نامسلمان‌ها فقط تماشاگر هستند و انقلابی‌های واقعی هم خون دل می‌خورند.

وی گفت: در عین حال و با همه این حرف‌ها آن کسی که قدرت مطلق در دست اوست خدای متعال است و همان دست قدرت که این پیروزی را ایجاد کرد همان دست این پیروزی را نگه می‌دارد ولی ما در آزمایش‌مان باید حواس‌مان جمع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در راه مقابله با دشمنان و تبیین مسائل سیاسی روز، روحانیت معظم و علمای دین کارشناس هستند و باید در صحنه مبارزه حواس‌ها خیلی جمع باشد و انواع و اقسام محاسبات و معادلات را در این راه داشته باشند.

وی اظهار داشت: گاهی دشمن به افرادی که در لباس روحانیت هم هستند، نفوذ می‌کند اما اگر این قضیه به درستی تبیین شود نگرانی نخواهیم داشت.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه دشمن از بستر فضای مجازی نوجوانان و جوانان کشور را هدف قرار داده است گفت: در این شرایط شما ملاحظه می‌کنید آنها امروز با استفاده از ابزار فضای مجازی همه چیز را به خورد نوجوانان و جوانان عزیز ما می‌دهند اما متاسفانه ما در حوزه تعلیم، تربیت، سیاست، اقتصاد و سایر حوزه‌ها طرح و برنامه مناسبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن با نظام مقدس جمهوری اسلامی کنار نمی‌آید و دائما در حال توطئه و نفوذ است افزود: در این دوران آخرالزمان باید در جهت تبیین مسائل و روشنگری برای مردم اقدام کنید، چراکه مهمترین استوانه‌ای که اسلام راستین را حفظ می‌کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی براساس معیارهای دین که انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد استوار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در انقلاب اسلامی هر امری چه در بحث‌های نظری چه در بحث‌های فقهی عملی و چه در بحث‌های سیاسی باید با نظر کارشناس به عنوان مهندس ناظر باشد و این نیاز جامعه است.

وی افزود: پیش از انقلاب بخصوص بعد از انقلاب جامعتین به عنوان کارشناس چه در مسائل فقهی و چه در مسائل سیاسی مورد اعتماد مردم بودند و از این رهگذر مردم ادای وظیفه می‌کردند، این دو جامعه باید هر روز تقویت شوند و به عنوان صاحبنظر در امور دینی و سیاست دینی مردم را کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: استکبار جهانی اسما و القاب مختلفی در طول تاریخ به خود گرفته و ظلمه عینا خودشان هستند.

وی یادآور شد: سلطه این استکبار که به تعبیر خودشان با همه گزینه‌ها بر امور تسلط پیدا کرده یک مسئله مهم است که پرده‌برداری از آن خیلی ضروری است و شاید اگر پرده‌برداری شود خود ما هم از این واقعه تعجب کنیم که یعنی چه شده و پشت این پرده چیست؟

امام جمعه بیرجند گفت: بعد از فروپاشی دولت عثمانی غربی‌ها آمدند مرزها را با سلایق سیاسی و حفظ منافع خوشان تقسیم کردند و در هر جایی با انواع و اقسام حیله، زور، قتل عام، ارعاب و تهدید توسط عناصر خود اعمال نفوذ کردند.

وی ادامه داد: هنوز ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است اما چون نسبت به ندانستن این پشت پرده‌ها عادت کردیم، تعجب نمی‌کنیم.