رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری مراسم محرم باید استفاده از روش‌های جایگزین یا در فضای باز اما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در استان مدنظر قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام احمد ملایی  افزود: اصل بحث عزاداری و عزا مساله‌ای است که از ابتدا تاکنون بوده است و مردم به دلیل حرارتی که در قلوب خود بخاطر عشق به اهل بیت(ع) دارند همیشه مراسم‌ها را به صورت مردمی و حضوری برگزار می‌کردند.

وی بیان کرد: از این جهت به طور طبیعی برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که باعث زنده مانده اسلام نیز شده است لازم و ضروری است و تعطیل ناپذیر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از طرفی گاهی اوقات شرایط بگونه‌ای است که مانند اکنون با بیماری منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم که حتی نماز جمعه را نیز تعطیل کرده است.

وی اظهار داشت: شیوع و همه‌گیری این بیماری سبب شد بسیاری از مناسبت‌ها یا مراسم‌های دینی، انقلابی و سایر برای حفظ سلامتی مردم برگزار نشود یا تغییر روش دهد و از حضوری به تبیین فضای مجازی، سخنرانی‌های رسانه‌ای و سایر تبدیل شود.

حجت‌الاسلام ملایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهترین شیوه همین است که هر دو منظر شور عزاداری و حفظ سلامتی مردم دیده شود و تا جایی که امکان دارد هر دو در کنار هم رعایت شود.

وی عنوان کرد: بهترین راه این است که نظر کارشناسی و دغدغه‌مند ستاد مقابله با کرونا اخذ شود و طبق همان دستورالعمل‌ها که خطری نخواهد داشت مراسم برگزار شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: از طرفی اگر از کارشناس جلوتر حرکت کنیم شاید مرتکب خطایی شده باشیم و از سویی مخالفت با نظرات کارشناسان و متخصصان نیز آسیب‌زا خواهد بود.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن نظرات کارشناسان و متخصصان خطا است افزود: سلامتی مردم اصل حاکم بر همه مسایل جامعه است بگونه‌ای که مقام معظم رهبری نیز از ابتدا تاکید زیادی بر این امر دارند.

حجت‌الاسلام ملایی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در روز عرفه، بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کردند و تاکید داشتند در خصوص برگزاری مراسم محرم مصوبات این ستاد اجرایی شود.

وی اظهار داشت: بنابراین باید هر دو مساله برگزاری مراسم با تاکید بر دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا نیز خیلی جدی گرفته شود.