?استاندار خراسان جنوبی گفت:توسعه ناوگان هوایی و منظم شدن پروازها، مهمترین مطالبه خراسان جنوبی است.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی مدیرکل فرودگاه های استان، خاطرنشان کرد:ناوگان هوایی استان باید توسعه پیدا کند و پروازها منظم شود.
?وی ادامه داد:نمی شود پروازها زمان منظم و مشخصی نداشته باشند، بلکه مردم باید بتوانند برمبنای ساعت پروازها برای انجام امورات شان برنامه ریزی نمایند.
?استاندار تأکید کرد: بی برنامگی در پروازها، هدر رفت وقت را به همراه دارد و برنامه ریزی ها را با مشکل مواجه می کند.
?ملانوری افزود: حوزه فرودگاهی استان، نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی های مدیریتی استان دارد.
?وی، شبکه حمل و نقل را از زیرساخت های اصلی توسعه خواند و گفت: حمل و نقل زمینی با بهسازی وضعیت جاده ها، ریلی با ایجاد راه آهن و هوایی با توسعه ناوگان و افزایش پروازها می توانند با جابه جایی بار و مسافر به توسعه استان کمک کنند.
?به گفته وی؛ مهمترین امکانی که شبکه ریلی فراهم می کند، تأمین شرایط برای دسترسی بهتر سرمایه گذاران به ظرفیت های استان است.
?استاندار متذکر شد: رسیدن توریست به جاذبه‌های گردشگری، دسترسی تولید کننده به بازار فروش، دستیابی سرمایه گذار به امکانات استان و… نیازمند تقویت ناوگان حمل و نقل است.
?ملانوری خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه باید در حد جایگاه و شأن مردم منطقه و مسافرانی باشد که به هر دلیل به استان سفر می کنند.
?وی تأکید کرد : مسافران و گردشگران، اولین نقطه ای که از استان می بینند، فضای فرودگاه است.
?به گفته وی؛ چشم انداز مناسب فرودگاه، تجهیزات و امکانات موجود و نحوه خدمات دهی، منظره ای از استان در ذهن مسافر ترسیم می کند لذا این فضا و شرایط باید زیبا باشد و جذابیت ایجاد کند.

?استاندار با اشاره به برنامه بازدید از فرودگاه بیرجند. که به زودی انجام خواهد شد، گفت:ما نیازمند توسعه امکانات و تجهیزات در فرودگاه هستیم.
?وی اظهار داشت: فرودگاه بیرجند در زمینه توسعه بناها و ترمینال ورودی، ترانزیت خروجی، پاویون و… نیاز به فضای مناسب دارد.
?ملانوری متذکر شد: مجموعه مدیریتی استان باید برای تأمین این نیاز به طور جدی ورود کند و ما نیز پیگیری می کنیم.
?وی تأکید کرد: روند پیگیری کارها در این حوزه نباید کند شود.
?شایان ذکر است: در این جلسه مدیر کل فرودگاه های استان، توضیح جامعی درخصوص امکانات و وضعیت موجود ارائه کردند.