با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان، شب شعر و حماسه پاسداشت سالگرد فتح خرمشهر و بزرگداشت حکیم فردوسی با استقبال خوب مردم شهرستان بیرجند در محل زورخانه امیرعرب «ع» برگزار گردید.
 علی فرخنده در این مراسم اظهار کرد: از جمله اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حول چهار محور فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی پیگیری می‌شود؛ توجه بیش از پیش به عدالت فرهنگی در تمام نقاط استان، تقویت زیرساخت های فرهنگی، امید آفرینی در گام دوم انقلاب، جذب حداکثری و دفع حداقلی، هم افزایی بین دستگاهی، خلاقیت و نوآوری به منظور ایجاد جذابیت برنامه‌های فرهنگی و جذب مخاطبین این حوزه، مردمی سازی و تشکل سازی رویداد ها و نهایتاً وحدت آفرینی می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه افزود: تقویت فرهنگ، پایه و اساس پیشرفت ملت ها در هر زمینه علمی و عملی می باشد و نهادینه کردن این قبیل پیشرفت ها در جامعه تنها با زبان فرهنگ و هنر می تواند تداوم داشته باشد که خود نمایانگر اهمیت آن است.
وی با اشاره به لزوم تقویت هویت ایرانی اسلامی به‌خصوص در بین قشر جوان گفت: تاکید ما در اجرای تمام برنامه های فرهنگی، هنری توجه به این مسئله است و از جمله اقدامات صورت گرفته همین برنامه شب شعر و حماسه که به منظور تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، و ترویج زبان و ادب فارسی برگزار گردیده نیز می باشد.
وی در ادامه با توجه به لزوم زنده نگه داشتن یاد مفاخر بزرگ ملی ، همچون حکیم فردوسی، افزود: از جمله مواردی که نمایانگر عظمت شأن هنری این شاعر بزرگ می باشد؛ ادغام حماسه پهلوانی با حماسه عرفانی است.
فرخنده در پایان تاکید کرد: پاسداشت زبان فارسی از مهم‌ترین امور فرهنگی روز کشور می باشد که در تبیین اهمیت آن می توان به تاکیدات مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی نه تنها در داخل کشور بلکه اشاعه آن در سطوح جهانی اشاره نمود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور