این روزها به مدد و همت دولتمردان و مدیران ارشد استانی در استان خراسان جنوبی، خبرهای خوبی می‌شنویم که متاسفانه با حاشیه‌سازی رسانه‌های خاص استان کمتر شنیده می‌شود. اولین خبری که به گوش رسید مصوب شدن «راه آهن خراسان جنوبی» بود که می‌تواند در توسعه‌ی استان نقش بسزایی داشته باشد و در کنار حمل مسافر، کریدور تجاری شرق کشور را تکمیل کند.

سالهاست خراسان جنوبی، بخصوص بیرجند بزرگترین شهر و مرکز این استان منتظر همچنین روزی بوده است تا شاید با خط ریلی، جاده ها ‌ی مرگ این استان، کمتر انسان‌های مظلوم را به کام مرگ بکشد. اما گویی این خبر، به مزاج بعضی‌ها خوشایند نبوده است. انگار این موفقیت دولت، برای ایشان سنگین آمده است.

دومین خبر مهم این روزها، تامین آب خراسان جنوبی در افق ۱۴۲۵ بود. نیازی که می‌تواند بقای این استان را تضمین کند. درحالیکه این سال‌ها در کنار بی‌مهری‌های زیادی که بر سر این استان رفته، نزول بارش‌ها هم به کمترین حد خود رسیده است.

کاش دوستان و رسانه‌هایی که مدعی همدردی مردم هستند به این دو مهم بیشتر توجه می‌کردند و خارج از هر مرده باد و زنده باد رسانه‌ای به متولیان این دو کار بزرگ خسته نباشیدی می‌گفتند. ولی متاسفانه اینان در پی نام و نشانند و به کرسی نشاندن حرف‌های درست یا نادرست خود و مردم هم ملعبه‌ای بیش برای این رسانه‌ها و جریانات خاص نیستند. به امید روزی همه در فکر آبادانی این خاک و بوم باشند و بس.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله