?استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۹ مجتمع آبرسانی برای تامین آب روستاها در خراسان جنوبی با پیشرفت ۶۰ درصدی در دست اجرا است که برای تکمیل آنها به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
?مقرر شد که سه هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سه بانک رفاه کارگران، ملی و صادرات تامین شود و مابقی که حدود ۲ هزار میلیارد ریال است توسط سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و استان تامین خواهد شد تا با این روند پرداخت تا پایان دولت دوازدهم مجتمع‌های آبرسانی نیمه تمام استان را به اتمام برسانیم.
?با تصویب سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی در سال جاری و اولین بار در کشور تکلیف دستگاه‎های متولی مشخص شد و براساس این سند تا افق ۱۴۲۵ سالانه حدود ۲۱۷ میلیون مترمکعب آب برای استان نیاز است که ۱۰۰ میلیون مترمکعب باید از طریق سند سازگاری با اقلیم استان تامین شود.
?یکی دیگر از تفاهم‌نامه‌های ما با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است که در این زمینه خراسان جنوبی به عنوان پایلوت انتخاب شده و همه سرپرستان خانوارهای روستایی استان با مدل مالی دو سوم سهم دولت و یک سوم سهم متقاضی، زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.
?تاکنون ۶۷ هکتار گلخانه اجرا شده که احداث یک هزار سطح کشت گلخانه تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد.
?عملیات قطعه شانزدهم در بخش بیرجند – یونسی با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان آغاز شد که اقدام بزرگی در استان بود.