با وجود نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، اما هنوز فهرست پرواز‌های بیرجند – تهران در وبسایت فروش بارگذاری نشده و این مسئله باعث نگرانی مسافران شده است.

 

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی  گفت: در خصوص باز شدن پرواز‌های تهران_بیرجند روی سایت‌ها، حوزه معاونت بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گیرنده اند که برخی در بازه‌های ۴۵ روزه، یک ماهه و یا هفتگی این کار را انجام می‌دهند.

او افزود: سیاست گذاری برای باز کردن پرواز روی سایت به دلیل شرایط خود ناوگان متغیر است و از آنجایی که برخی از شرکت‌های هواپیمایی ناوگان محدود دارند سعی می‌کنند زمان اعلام پرواز‌ها روی سایت را کوتاه کنند تا بتوانند در زبان بروز مشکل یا لغو، مسئله را بدون خسارت مدیریت کنند.

طهماسبی بیان کرد: قبلاً زمان بارگذاری فهرست‌های پرواز روی سایت خیلی کم بود یعنی فاصله زمان بارگذاری تا زمان پرواز کوتاه و در حد یک یا دو روز بود، اما با صحبتی که با معاونت بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی کردیم این زمان به یک هفته تا ۱۰ روز افزایش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم، اما به هر حال در نهایت سیاست‌های معاونت‌های بازرگانی هر شرکت هواپیمایی تصمیم گیرنده است.

طهماسبی عنوان کرد: در کل اگر در این حوزه مشکل یا تخلفی باشد سازمان شرکت‌های هواپیمایی باید ورود پیدا کرده و از شرکت هواپیمایی مربوطه توضیحات لازم را بخواهد.

او تصریح کرد: هم اکنون فرودگاه‌های استان ظرفیت جابجایی روزانه ۵۰۰ مسافر را دارند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: هم اکنون طرح روشنایی فرودگاه طبس و افزایش مساحت پایانه فرودگاه بیرجند آماده بهره برداری است که منتظر دستور وزارت راه و شهرسازی هستیم.