مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به بسیج سازندگی استان ابلاغ شد که با محوریت صندوق‌های خرد روستایی پرداخت می‌شود.

مهدی هنری  در بازدید از کارگاه اشتغال روستای تقاب شهرستان خوسف افزود: این تسهیلات براساس نوع شغل ایجادی تا سقف یک میلیارد ریال به هر فرد پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله به مجموعه بسیج سازندگی ابلاغ شد که برای توسعه کارگاه‌های موجود و تامین سرمایه در گردش کارگاه‌های اشتغال پرداخت می‌شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و توانمندسازی، راه‌اندازی و هدایت اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

وی با اشاره به فعالیت سه ساله در زمینه تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی و ایجاد اشتغال از این طریق توسط بسیج سازندگی در استان ادامه داد: در مجموعه صندوق‌ها تسهیلگران آموزش‌های میدانی را فرا گرفته‌اند و مشکلات و ظرفیت‌های هر منطقه را احصا و شناسایی می‌کنند.

هنری گفت: تامین منابع مالی برای راه‌اندازی و حمایت از مشاغل و توسعه کارگاه‌های اشتغال موجود، نیاز به حمایت داشت لذا با هماهنگی مجموعه بسیج سازندگی کشور و در قالب مصوبه‌ای که در بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفته، برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد به استان ابلاغ شده است.

وی افزود: این تسهیلات با هماهنگی که از طریق تسهیلگران استان انجام می‌شود با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه، اعضای صندوق و قطب‌های صنایع تبدیلی و محصولات مزیت‌دار که در هر شهرستان مشخص شده به افراد واجد شرایط که دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده و توانایی ایجاد کارگاه را داشته باشند، پرداخت می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با حمایت تسهیلگران پرداخت هدفمند منابع تسهیلاتی به افراد واجد شرایط را دنبال می‌کنیم تا حداقل انحراف در تسهیلات را در موضوع مشاغل خرد خانگی داشته باشیم.

وی افزود: همچنین با حمایتی که از این مجموعه انجام خواهد شد، رصد و پایش کارگاه‌های ایجاد شده بعد از ایجاد اشتغال از طریق مجموعه بسیج سازندگی پیگیری می‌شود تا بتوانیم ثبات، پایداری و دوام این مجموعه‌های خرد را داشته باشیم.

هنری گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که پیگیری می‌کنیم، راهبری شغلی است که در راستای رسته‌های شغلی مزیت‌دار، راهبران شغلی شناسایی شده‌اند.

وی افزود: با هماهنگی راهبران شغلی تضمین خرید تولیدات در روستاها و مناطق هدف کم‌برخوردار همچنین تامین مواد اولیه توسط راهبران به عنوان نهاد واسط انجام می‌شود تا به بازاریابی تولیدات همچنین تداوم و پایداری محصولات تولیدی کمک کند.